شرایط شرکت‌های فناوری اطلاعات برای دریافت مجوز و تسهیلات خاص شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل شد. بر اساس دعوت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از شرکت‌های دانش‌بنیان، تمام شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات (IT) می‌توانند پس از مراجعه به سامانه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان به نشانی www.daneshbonyan.ir، ثبت‌‌نام کرده و در صورت احراز شرایط از امکانات خاص این شرکت‌ها، نظیر معافیت‌های مالیاتی و دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۵۸۳۵۹۴

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با اعلام این خبر و با اشاره به پیگیری درخواست شرکت‌هایIT برای بهره‌گیری از تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در حال حاضر تمام شرکت‌های فاوا می‌توانند با ثبت‌نام و معرفی محصولات و خدمات خود در این سامانه وارد مرحله احراز شرایط شرکت‌های دانش‌بنیان شوند. در صورتی که این شرکت‌ها دارای شرایط لازم باشند، می‌توانند از امکانات خاص شرکت‌های دانش‌بنیان همچون معافیت مالیاتی تا 15سال و وام‌های کم بهره استفاده کنند.

لازم به ذکر است با توجه به شرایطی که هم‌اکنون برای احراز صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان در سامانه ارزیابی تعیین شده، اغلب شرکت‌های فاوا می‌توانند در گروه دانش‌بنیان قرار بگیرند و مجوزهای لازم را اخذ کنند.

براساس اعلام معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، طی چند سال گذشته بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا شده است.

از این رو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان بزرگ‌ترین تشکل مردمی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در تلاش است از طریق ارتباط با این معاونت، راه را برای ارائه این امکانات به صنف خود باز کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها