شخصیت‌های ‌برجسته‌دانشگاه ‌تهران در‌ موزه مفاخر باغ نگارستان معرفی می‌شوند

شاه قاجار، میزبان مشاهیر علمی و فرهنگی

موزه موقت مفاخر و علما آذربایجان در تبریز گشایش یافت

موزه موقت مفاخر و علما آذربایجان روز شنبه در خانه فرهنگ تبریز گشایش یافت.
کد خبر: ۵۸۳۲۵۹
موزه موقت مفاخر و علما آذربایجان در تبریز گشایش یافت

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی معاون رییس جمهوری در آیین گشایش موزه موقت مفاخر آذربایجان در تبریز، با بیان اینکه علما و بزرگان سراج منیر و نور عالم هستی هستند، گفت: دعوت مردم به دین اسلام و نیکی ها وظیفه مشترک علما و انبیای الهی است که علما با اطاعت و تبعیت از انبیا، جهان اسلام را از انوار خود بهره مند کرده اند.

میرتاج الدینی، گفت: علما آفتاب عالم تابی هستند که از خطه آذربایجان نیز نمونه بسیاری از جمله علامه طباطبایی، امینی و جعفری ظهور کردند که از نعمت پربرکت آنها جهان اسلام برخوردار شده است.

معاون رییس جمهوری همچنین گشایش موزه موقت علما و مفاخر آذربایجان را مقدمه مناسبی برای برگزاری کنگره ملی با همین عنوان در تبریز دانست و اظهارکرد: برای برگزاری این کنگره باید اهتمام ویژه ای شود.

برای ایجاد این موزه موقت با ۵۰ اثر هنری و ۵۰ زندگینامه از علمای استان ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

موزه موقت علما و مفاخر آذربایجان با هدف اجرای بخش اول طرح مفاخر آذربایجان نمادهای عزت و سربلندی ایران اسلامی ایجاد شده است.

دو بخش دیگر این موزه با نام نویسندگان، شعرا، شهیدان و هنرمندان در دست اجرا است.

این موزه دارای امکانات صوتی برای ارایه شرح زندگی و آثار علما و مفاخر آذربایجان است.

از کتاب آشنایان ره عشق در خصوص علما و مفاخر، شرح زندگی، آثار و زندگینامه آنها نیز در آیین گشایش موزه موقت علما و مفاخر توسط معاون رییس جمهوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها