
به گزارش شانا، این مرکز سامانهای مکانیزه است که اطلاعات مربوط به توزیع و مصرف را جمعآوری و مدیریت میکند.
مرکز دیسپچینگ که مشابه آن در شرکت ملی گاز و شرکت توانیز ایجاد شده است، نقش مهمی در نظارت لحظه به لحظه توزیع و مصرف سوخت ایفا خواهد کرد.
به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، راه اندازی مرکز دیسپچینگ در شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، این امکان را ایجاد میکند که تمام اطلاعات مربوط به حمل، انتقال و تخلیه فرآورده در مبادی وارداتی، انبارهای نفت، خطوط انتقال فرآورده و نفتکشها، در مرزهای خاکی و آبی کشور به صورت آنلاین در این مرکز ثبت و مدیریت شود.
انتقال اطلاعات به روز و معتبر مربوط به موجودی و اندازهگیری (میترینگ) فرآورده از کل کشور ( ٤٥ نقطه مشتمل بر انبارهای نفت، تاسیسات گاز مایع و اسکلههای نفتی) جمعآوری و به صورت آنلاین به ستاد شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، از ویژگیهای مهم مرکز یاد شده است.
طراحی، اجرا و پشتیبانی و نگهداشت مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، ١٠٠ درصد ایرانی و بایک هجدهم قیمت مشابه خارجی محقق شده است.
پیشبینی امنیت سایبری در تجمیع اطلاعات، یکپارچهسازی، همچنین تنوع پروتکلهای داده از تجهیزات متنوع، زیرساخت و سامانه میزبان، از دیگر ویژگیهای مهم این مرکز است.
پیش از این ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هشدار نسبت به استفاده قاچاقچیان سوخت از روشهای مدرن، خواستار بهینهشدن روشهای نظارتی بر مصرف سوخت کشور شده بود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد