مدیرکل محیط‌زیست استان ایلام از افزایش گوزن‌های زرد ایرانی در این استان و نبود مگس «میاز» در بین گوزن‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۷۳۱

به گزارش مهر، غلامحسین کاظمی به پرورش گوزن زرد ایرانی در استان اشاره کرد و افزود: سال 86، شش راس از این گونه جانوری در معرض انقراض از جزیره اشک دریاچه ارومیه به ایلام انتقال یافت و از آنجا که آب و هوای استان ایلام برای پرورش گوزن زرد ایرانی بسیار مناسب است، ابتدا بخش‌هایی از منطقه حفاظت شده «رنو» برای پرورش این حیوان در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد این گوزن‌ها، 80‌هکتار از منطقه مانشت برای پرورش این گونه جانوری مهیا شده و با برنامه‌های کنترلی و حفاظتی، شمار گوزن‌های زرد اکنون به 27 راس افزایش یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام با اشاره به تلف شدن حدود 40 راس از این گوزن‌ها در استان خوزستان، در نتیجه قرار‌گرفتن نوعی مگس به نام میاز روی پوست آنها، تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود این مگس در ایلام و سایت مانشت دریافت نشده است. کاظمی از احداث گنجینه حیات‌وحش طبیعی در استان براساس مصوبه‌های سفرهای استانی هیات دولت به ایلام خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها