رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که وی یک علوی تمام عیار می باشد و حضرت علی (ع) را بسیار دوست دارد.
کد خبر: ۵۸۰۶۶۸
من یک علوی تمام عیارم

به گزارش «تابناک»، وی که در مراسم افطار حزب عدالت و توسعه حاکم در استانبول شرکت می کرد گفت اگر علوی بودن به این معنا است که حضرت علی را دوست داشته باشیم، من یک علوی تمام عیار هستم چون من حضرت علی (ع) را خیلی دوست دارم.

اردوغان همچنین اضافه کرد که اما من نمی دانم به آنان که معتقدند علوی هستند، اما مانند علی زندگی نمی کنند چه بگویم. کسانی که سعی می کنند مشکلات شیعه و سنی را تقویت کنند.

نخست وزیر ترکیه در این مراسم خبری را فاش کرد مبنی بر اینکه وی درخواست محمد البرادعی معاون رئیس جمهور مصر برای برقراری تماس تلفنی را رد کرده است. چرا که وی معتقد است البرادعی در کابینه ای حضور یافته است که پس از کودتا بر سر کار آمده است.

اردوغان گفت که آنان نامه ای برای من فرستاده اند و از اظهارات من درباره کودتای مصر اظهار ناخشنودی کرده اند. نامه ای که البرادعی نویسنده آن بوده است.

 اردوغان ضمن رد درخواست البرادعی برای تماس تلفنی گفت من در اینجا به تو پاسخ می دهم چرا من باید با تو صحبت کنم. تو که انتخاب مردم مصر نبوده ای؟ تو با حکومت کودتا و حکومت نظامی سرکار آمده ای. رئیس جمهور مصر از دید من محمد مرسی است که حدود 52 درصد از آراء را به خود اختصاص داده است و تو فقط یک و نیم درصد آراء را به دست آورده ای.

وی همچنین گفت که «محمد مرسی» از نظر من رئیس‌ جمهور قانونی مصر است. و من نه به خاطر شخص مرسی، بلکه به علت احترامی که برای ملت مصر و شرکتشان در انتخاباتی آزاد و شفاف قائلم، چنین کاری(رد درخواست گفتگوی تلفنی با البرادعی) کردم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بهمن
Norway
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
۰
۰
اردوغان منو یاد منافقای خودمون میندازه
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
۰
۰
علوی تمام عیاری وحامی سلفی های آدمكش وشیعه كش درسوریه؟؟؟؟!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها