نخست وزیر ترکیه که همچنان از برکناری محمد مرسی عصبانی است، کشورهای اروپایی را به اتخاذ مواضع دوگانه در برابر حوادث مصر متهم کرد.
کد خبر: ۵۷۶۹۶۱
پس ارزش های دموکراتیکتان چه شد

به گزارش روزنامه «تودی زمان» ،رجب طیب اردوغان از مواضع کشورهای غربی به ویژه اروپا در قبال دخالت ارتش مصر در امور سیاسی این کشور و برکناری محمد مرسی انتقاد کرد.

وی کودتا نخواندن اقدام ارتش مصر در برکنار کردن مرسی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این اقدام آنها با ارزش ها و معیارهای مورد ادعای غربی ها همخوانی ندارد.

اردوغان افزود: من از واکنش کشورهای غربی به کودتای مصر تعجب کردم اینکه این اقدام ارتش مصر را کودتا نخواندند. پس ارزشهای دموکراتیک آنها چه شد؟

وی در ادامه با اشاره به استانداردهای دوگانه غربی ها، حوادث مصر را آزمونی برای صداقت غربی ها خواند.

نخست وزیر ترکیه از رهبران اروپایی خواست یک بار دیگر منشور اتحادیه اروپا را که شامل ارزش ها و نرم های حاکم بر اتحدیه اروپا است، بخوانند.

وی در عین حال از اقدام اتحادیه آفریقا در تعلیق عضویت مصر در اتحادیه آفریقا تقدیر کرد.

نخست وزیر ترکیه در واکنش به برخی که معتقدند برخی کودتاها خوب است، اظهار داشت : کودتای خوب و بد و کودتای دموکراتیک نداریم.

وی بدون نام بردن از ارتش مصر خطاب به فرماندهان آن گفت: شما 30 تا 40 سال مصر را به صورت تک حزبی اداره کردید، اما امروز نمی توانید یک دولت منتخب مردم را تحمل کنید.

اردوغان در ادامه اظهار داشت : امروز آنچه ما در مصر شاهد هستیم، تحمیل اراده اقلیت بر اکثریت است.

نخست وزیر ترکیه از کمک نکردن غربی ها به دموکراسی در حال تولد مصر انتقاد کرد و گفت تنها ترکیه و قطر بودند که به این کشور کمک می کردند.

وی خواستار ایفای نقش در عرصه سیاست از سوی تمام احزاب و گروه های سیاسی در دوره انتقال شد.

اردوغان با اشاره به آثار بد کودتاهای نظامی بر کشورها گفت: هر کودتای نظامی که در ترکیه صورت می گرفت کشور را ده سال به عقب برمی گرداند.( مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
۰
۰
انشا الله بزودی اردغان جنایت كار نیز سرنگون خواهد شد

نیازمندی ها