جماعت یه دنیا فرقه / بین دیدن و شنیدن / برید از اونا بپرسید / که شنیده‌ها رو دیدن / راز سنگرای عشقُ / باید از ستاره پرسید / التهاب تشنه‌ها رو / کی میدونه غیر خورشید...
کد خبر: ۵۷۹۵۷۷
دعا برای معلم

شاید کمتر کسی باور کند خالق این ترانه روان و فصیح همان شاعر مثنوی‌های فخیم و قدرتمندی همچون «رجعت سرخ ستاره» و «روزی که در جام شفق مُل کرد خورشید» باشد، علی معلم‌ دامغانی ، مردی که چپ و راست، روشنفکر و اهل قبله، اصلاح‌طلب و اصول‌گرا، نمی‌توانند توانایی‌های ادبی، زبان نافذ و متشخص و نقش بی‌بدیلش در چهار دهه ادبیات معاصر ایران را انکار کنند.

اما این روزها معلم شعر امروز ایران، حال و روز خوشی ندارد و در بیمارستان شهدای تجریش تهران به دلیل عارضه مغزی بستری شده است، همان لخته لعنتی که سال گذشته نیز استاد را آزرده و پریشان حال کرده بود، امسال با شدت و قوتی افزون بازگشته و اسباب بیماری شده و این عارضه جدی را در مغز خالق شعرها و ترانه‌های ماندگار چند سال اخیر پدید آورده است، مشکلی که به گفته دکتر بهروز هاشمی، رئیس اورژانس بیمارستان شهدای تجریش عارضه سختی است و علی معلم نیازمند مراقبت‌های ویژه است.

آن طور که هاشمی توصیف کرده است فعلا استاد از نظر تکلم و حرکت در سمت چپ بدنش دچار اختلال شده است و دوره بحران آن سه تا پنج روز ادامه می‌یابد و باید منتظر نشست و دید پس از روز پنجم شاعر پر جذبه روزگار ما چه‌شرایطی برایش رقم خواهد خورد.

روز گذشته سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم برای ملاقات این استاد فرهیخته شعر و ادبیات فارسی به بیمارستان رفت و از نزدیک جویای درمان و روند بیماری علی معلم شد.

حسینی در این دیدار و در گفت‌و‌گو با خانواده معلم، گفت که خدمت مقام معظم رهبری رسیده است و ایشان هم گفتند که جویای حال استاد باشم؛ وزیر ارشاد همچنین گفت آقای رئیس جمهور هم نگران هستند و گفته‌اند گزارشی از وضع سلامتی و درمان علی معلم را خدمتشان تقدیم کنم.

اما علی معلم‌دامغانی این روزها بیشتر از همیشه نیازمند دعاست، آن هم در ماه پر برکت رمضان، او در این سال‌ها جدای از شاعری مثنوی و ترانه‌سرایی به یک صفت بین همه اهالی هنر مشهور بود، معلم دستگیر بود و به قول نزدیکانش که به مزاح می‌گفتند استاد از آن دست امامزاده‌هایی است که شفا می‌دهد! کم نبوده‌اند خوانندگان، شاعران و آهنگسازانی که در دوران ریاست او بر شورای شعر و موسیقی سازمان صدا و سیما پرورش یافتند و به جامعه معرفی شدند، او دستشان را گرفت و به جوانی، انرژی و خلاقیتشان اعتماد کرد. حالا همه شاگردان و کسانی که از لطف و حمایت مادی و معنوی علی معلم‌دامغانی در این سال‌ها بهره برده‌اند می‌توانند و باید دست‌هایشان را بالا بگیرند و برای سلامت او دعا کنند: اللهم اشف کل مریض

بامداد محمدی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها