توصیه های پلیس را جدی بگیرید

راههای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت

پسر تبهکار که با دزدیدن موتورسیکلت دزدان حرفه ای تهران، موبایل قاپی می کرد در جریان آخرین سرقت خود تصادف کرد و همراه همدستش دستگیر شد.
کد خبر: ۵۷۹۲۸۶
سرقت موتورسیکلت دزدان برای کیف قاپی

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، پنجشنبه 9 خرداد 1392 مأموران کلانتری 112 ابوسعید حین گشتزنی در خیابان کمالی ـ جنب بیمارستان لقمان متوجه شدند که 2 نفر سارق با یک موتورسیکلت مشکی اقدام به سرقت تلفن همراه از راننده زن یک دستگاه خودرو سواری سمند کرده و در هنگام متواری شدن، با خودروهای عبوری تصادف و هر دو نفر از ناحیه پا دچار شکستگی شده اند.

همزمان با انتقال سارقان به بیمارستان، مأموران در بررسی سوابق موتورسیکلت بدست آمده از سارقان نیز اطلاع پیدا کردند که موتورسیکلت دارای سابقه سرقت بوده و از داخل پارکینگ یک مجتمع مسکونی در منطقه منیریه به سرقت رفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور قاضی ذکی پور، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکیه به کارآگاهان گفت:«عصر روز پنجشنبه 9 خرداد ماه سال جاری در پشت چراغ قرمز ایستاده بودم که یک دستگاه موتورسیکلت در کنارم توقف کرد؛ ناگهان ترک نشین موتور، تلفن همراه مرا از شیشه جلوی سمت راننده و از روی چراغ جلوی کیلومتر ماشین برداشت و پا به فرار گذاشتند؛ همزمان با فرار سارقان، چراغ راهنمایی نیز سبز شد و من توانستم به تعقیب سارقان موتورسوار بروم که در زمان تعقیب آنها موتورسیلکت با یک دستگاه خودرو 206 برخورد کرد و هر دو سارق روی زمین افتادند».

 اعتراف به دهها فقره سرقت در پایگاه هشتم پلیس آگاهی

پس از گذشت نزدیک به بیست روز و پایان اقدامات درمانی، هر دو متهم به پایگاه هشتم پلیس آگاهی منتقل و در اختیار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفتند؛ یکی از متهمان که خود را هویت «سیامک» و دیگری خود را به نام «سعید» معرفی کرده بود که در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که «سیامک» یکی از مجرمان سابقه دار و با هویت واقعی «سیاوش . د» (24 ساله) است  که پیشتر و در سال های 86 ، 87 و 88 به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، مواد مخدر و اخلال در نظم عمومی دستگیر و روانه زندان شده است.

در شرایطی که «سیاوش» مدعی بود که تنها در یک فقره سرقت زمان دستگیری حضور داشته، «سعید . الف» (25 ساله) در همان تحقیقات اولیه به دهها فقره سرقت در مناطق جنوب و مرکز شهر تهران اعتراف کرد.

«سعید» در خصوص نحوه سرقت موتورسیکلت نیز به کارآگاهان گفت:«مدتی در مغازه موتورسازی کار می کردم تا اینکه در داخل قهوه خانه ای در محدوده میدان راه آهن با سیاوش آشنا شدم؛ یک روز قبل از دستگیری و به همراه سیاوش، در محدوده میدان منیریه متوجه باز بودن درب پارکینگ یک مجتمع مسکونی شدیم که در داخل حیاطِ آن یک دستگاه موتورسیکلت هوندا پارک شده بود؛ به سراغ موتورسیکلت رفته و آنرا روشن کرده و از پارکینگ بیرون آوردم؛ فردای آنروز، من و سیاوش تصمیم گرفتیم تا برای تأمین هزینه مواد خود اقدام به سرقت کنیم؛ سیاوش رانندگی می کرد و من نیز سرقت تا اینکه در زمان فرار از یکی از سرقت ها تصادف کرده و هر دو نفر از ناحیه پا دچار شکستگی شدیم».

سعید در ادامه اظهاراتش و درخصوص سرقت های تک نفره نیز به کاراگاهان گفت:«زمانیکه در داخل موتورسازی کار می کردم، برخی جوان ها را می دیدم که برای تقویت موتورهای خودشان به درب مغازه مراجعه می کردند؛ پس از مدت کوتاهی متوجه شدم که تعدادی از آنها سارقانی هستند که اقدام به تقویت موتورهای خودشان می کنند؛ آنها در صحبت هایشان مدعی بودند که پول خوبی در سرقت وجود دارد و من نیز تصمیم گرفتم تا همانند آنها سرقت کنم؛ به همین علت، زمانیکه آنها موتورهایشان را به درب مغازه آورده و در اختیار موتورسازی می گذاشتند تا آنها را تقویت کنیم، در نبودشان از فرصت استفاده کرده و با موتورهای آنها اقدام به سرقت می کردم تا اینکه در داخل قهوه خانه با سیاوش آشنا شده و خودمان یک موتورسیکلت سرقت کردیم».

شناسایی دهها مالباخته

کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی، در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی سرقت های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان شدند که سارقان به شیوه های مختلف گردنبندقاپی، کیف قاپی، موبایل قاپی و در چند فقره زورگیری از زنان اقدام به سرقت کرده بودند.

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت:«عصر روز جمعه دوم فروردین امسال، به همراه همسرم در خیابان امامزاده حسن در حال عبور از عرض خیابان بودیم که ناگهان ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت، کیف دستی ام را از دستم کشید و به سرعت از محل متواری شدند».

خانم جوانی که سارقان به شیوه زورگیری اقدام به سرقت گردنبند از وی کرده بودند، پس از شناسایی متهمان و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:«برای خرید نان از منزلمان واقع در میدان ابوذر خارج شده بودم که دو نفر موتورسوار به من نزدیک شده و سرنشین عقب آن (با اشاره به سعید) گلوی مرا گرفت و اقدام به سرقت گردنبند طلایم کرد؛ سارقان با وجود سرقت گردنبند قصد داشتند تا حلقه ازدواج مرا نیز سرقت کنند که در برابرشان مقاومت کردم و آنها نیز با مشاهده فریادهای من به سرعت از محل متواری شدند».

سرهنگ کارآگاه میرزکی رئیس پایگاه هشتم  پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر، اظهار کرد:«با توجه به شناسایی متهمان از سوی مالباختگان و همچنین ارتکاب سرقت به شیوه و شگردهای مختلف و استفاده متهمان از انواع موتورسیکلت ها و احتمال افزایش دیگر شکات و مالباختگان، دستور انتشار تصاویر هر دو متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حـر ـ انتهای خیابان 12 فرودین مراجعه کنند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها