دنیا درباره ایران اشتباه می‌کند

دن گاسپار: امید 75 میلیون ایرانی روی شانه ما بود

مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی ایران در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های امریکایی گفت که امید 75 میلیون ایرانی برای صعود به جام جهانی روی شانه کادر فنی بود.
کد خبر: ۵۷۹۲۱۹
دن گاسپار: امید 75 میلیون ایرانی روی شانه ما بود

دن گاسپار، مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی ایران در گفت‌وگو با Hartford Courant درباره شرکت بازیکنان تیم ملی ایران در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ما در کره جنوبی بودیم که انتخابات ریاست جمهوری در ایران آغاز شد. سفیر ایران در کره جنوبی به همراه برگه و صندوق اخذ رای به هتل ما آمد و بازیکنانی که پاسپورت همراه‌شان بود در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند. آنچه مردم دنیا درباره ایرانی‌ها فکر می‌کنند درست نیست. ما دیدیم که بازیکنان تیم ملی ایران در طول بازی‌های انتخابی جام جهانی 2014 در انتخابات شرکت کردند و زمانی که انتخابات تمام شد همه خوشحال بودند.

گاسپار درباره وضعیت شهر تهران، گفت: تهران مثل دیگر شهرهای بزرگ دنیا شلوغ است. رانندگی در تهران دیوانه کننده است. ما در تهران یک راننده اختصاصی و یک مترجم همراه خود داریم اما باید این نکته را اعلام کنم که تهران شهر کاملا امنی است. من در مدت حضورم در تهران هیچ گونه خطری احساس نکردم. مردم ایران، مردمی مهربان و مهمان‌نواز هستند و همیشه احترام خاصی به ما می‌گذراند. آنها ما را پذیرفتند.

به نوشته این پایگاه خبری، ایران که پیش از این در جام‌های جهانی 1978 – 1988 و 2006 صعود کرده است موفق شد با پیروزی بر کره جنوبی به جام جهانی 2014 راه یابد. اما این تیم به دلیل تحریم کشورهای خارجی نمی‌تواند تیم بزرگی را برای بازی دوستانه به کشور خود آورد و یا خود به یک کشور بزرگ برود، زیرا گرفتن ویزا به کاری غیر ممکنی برای آنها تبدیل شده است.

یکی از لذت‌های گاسپار پیشرفت تیم ملی ایران است. گاسپار درباره پیشرفت فوتبال ایران می‌گوید: توانایی‌های فردی بازیکنان ایران در مقایسه با کشورهای دیگر خوب است. چالش پیش‌روی ما در تیم ملی ایران مشکل روحی – روانی بوده است. بازیکنان ایرانی خیلی احساسی هستند. آنها تمرکز خود را به راحتی از دست می‌دهند و این چیزی است که ما در تیم ملی می‌خواهیم تغییر کند. ما برای موفقیت تیم ملی باید اعتماد به نفس آنها را در میادین بین‌المللی بالا ببریم. فراموش نکنید که خیلی از این بازیکنان خیلی زیاد از کشور خارج نشدند به همین خاطر آنها نمی‌توانند خود را با بازیکنان بین‌المللی دیگر کشورها مقایسه کنند. ما در جلسات تمرینی خود تمرین‌هایی را انجام می‌دهیم که سختکوشی و استقامت آنها در بازی 11 به 11 بالا رود تا بازی خوانی آنها بالا برود و در طول بازی بتوانند تصمیمات درستی بگیرند. آنها تمرین به تمرین بهتر می‌شوند و اعتماد به نفس‌شان بالا می‌رود.

مربی آمریکایی تیم ملی فوتبال ایران درباره شرایط سیاسی و زندگی در ایران می‌گوید: بعضی از مواقع فراموش می‌کنم کجا دارم زندگی می‌کنم. من مربی فوتبال هستم نه سیاستمدار. ورزش از سیاست جلو زده است. با این حال می‌دانیم که پیروزی و شکست، تب فوتبالی خاصی را در ایران ایجاد می‌کند. در طول سه سال گذشته فهمیدم امید 75 میلیون ایرانی برای صعود به جام جهانی روی شانه ماست.

گاسپار درباره صعود به جام جهانی گفت: بازی‌های آخر توفانی بودیم. ما برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران توانستیم به عنوان تیم نخست به جام جهانی صعود کنیم. هیچ کس در ایران فکرش را نمی‌کرد که ما موفق شویم کره جنوبی را در خانه خود شکست دهیم و به عنوان تیم نخست به جام جهانی صعود کنیم. چندی بعد انتخابات ریاست جمهوری در ایران برگزار شد و امید و انگیزه زیادی در بین مردم ایران به وجود آمد تا شیرینی پیروزی ایران دو چندان شود. مردم پس از پیروزی‌ به خیابان‌ها ریختند و این پیروزی را جشن گرفتند، زیرا فشار زیادی برای صعود به جام جهانی روی ما بود.

گاسپار درباره اظهار نظر سرمربی تیم ملی کره جنوبی پیش از بازی با ایران، گفت: سرمربی کره جنوبی حرف‌های جالبی به زبان نیاورد. او گفت دوست دارد ازبکستان به جای ایران به جام جهانی صعود کند و او ایرانی‌ها را دوست ندارد. این اظهار نظرها به کلی انگیزه بازیکنان و کادر فنی تیم ملی را بالا برد و این باعث شد تا ما بتوانیم در کره جنوبی به نتیجه‌ مطلوبی برسیم. در واقع حرف‌های سرمربی کره جنوبی باعث شد به پیروزی برسیم. من حرف‌های سرمربی کره جنوبی را نمی‌پسندم. شاید امکانات ایران برای میزبانی از کره‌ای‌ها انتظارات آنها را برآورده نکرد. اما ما تمام تلاش خود را برای بهترین میزبانی از کره جنوبی انجام دادیم.

گاسپار همچنین درباره ترک هارتفورد و پیوستن به کارلوس کی‌روش که در چهار قاره مختلف با او کار کرده است، گفت: ترک هارتفورد سخت‌ترین تصمیم فوتبال من بود. در طول این سال‌ها از خودم بارها می پرسیدم آیا ترک هارتفورد تیم درستی بود یا نه. صعود به جام جهانی آن هم به کشور فوتبالی خیلی رویایی بود و به همه سختی های من از ترک هارتفورد می‌ارزید.

مربی دروازه‌بان تیم ملی ایران که پاسپورت آمریکایی – پرتغالی دارد در پایان درباره دوری از خانواده گفت: دوری از خانواده در طول این سال‌ها برای من اصلا آسان نیست. خانواده من همیشه از من حمایت کردند و بدون آنها نمی‌توانستم به موفقیت‌ها برسم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها