در حادثه آتش‌سوزی ساختمانی در خیابان جمهوری 2 نفر جان باختند و خسارات فراوانی به ساختمان وارد شد

جدال نفسگیر 150 آتش‌نشان با شعله‌های آتش

در پی آتش‌سوزی یک ساختمان شش طبقه در حوالی میدان بهارستان، ماموران امدادی پس از شش ساعت، آتش را خاموش کردند.
کد خبر: ۵۷۸۷۲۸

سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در این باره به جام‌جم گفت: ساعت 11 پنجشنبه گذشته در پی تماس مردمی مبنی بر آتش‌سوزی در یک ساختمان شش طبقه در خیابان جمهوری در نزدیکی بهارستان، 9 ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند. وی افزود: با حضور ماموران در محل معلوم شد 18 کارگاه بافت تریکو در این ساختمان فعالیت می‌کنند و آتش از طبقه سوم شروع شده و بسرعت در حال گسترش به طبقات دیگر است.

فرار کارگران به بام

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، در پی این حادثه کارگران طبقات بالایی برای نجات از شعله‌های آتش، خود را به بام ساختمان رسانده‌اند و یکی از کارگران نیز به دلیل مسدود شدن راه فرار، خود را از طبقه چهارم به پایین انداخته و متاسفانه در پی این اقدام، وی جانش را از دست داده است.

ملکی خاطرنشان کرد: با شروع عملیات، ماموران به کمک بالابر، کارگرانی را که به بام ساختمان فرار کرده بودند، نجات دادند و همزمان 150 نفر از امدادگران از چند نقطه به خاموش کردن آتش پرداختند.

وی گفت: پس از شش ساعت تلاش بی‌وقفه آتش‌نشان‌ها، آتش‌سوزی خاموش شد و در بازرسی از کارگاه‌ها که بشدت آسیب‌دیده بود، جسد یک زن جوان که به دلیل قفل بودن در نتوانسته بود محل را ترک کند، توسط آتش‌نشان‌ها کشف و تحویل مراجع قانونی شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به این که ساختمان محل حادثه قدیمی بوده، تاکید کرد: این ساختمان بارها بر اثر اتصال سیستم برق دچار مشکل شده بود و آتش‌نشانی نیز در چند مرحله درباره ایمن‌سازی آن به مالکان تذکر داده بود.

ملکی یادآور شد: برخلاف برخی گزارش‌ها، تعداد قربانیان این حادثه دو نفر بوده است و هشت نفر نیز مصدوم شده بودند که تحویل ماموران اورژانس شدند. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در پاسخ به پرسش جام‌جم در ارتباط با علت حادثه گفت: پس از خاموش شدن آتش، کارشناسان سازمان، بررسی در این زمینه را آغاز کرده‌اند که هنوز نتیجه آن اعلام نشده است ولی به دلیل فرسوده بودن سیستم برق در ساختمان و سابقه قبلی، احتمال دارد اتصال برق عامل آتش‌سوزی باشد. وی در ارتباط با میزان خسارت‌ها نیز گفت: تعیین خسارت به عهده بیمه است، اما با توجه به وجود مقدار قابل‌توجهی اموال در ساختمان، میزان خسارت بسیار زیاد است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با هشدار به صاحبان کارگاه‌ها، از آنها خواست به توصیه‌ کارشناسان آتش‌نشانی که در کارگاه‌ها حضور می‌یابند، توجه کرده و از قرار دادن مواد اشتعالزا در مجاورت برق خودداری کنند.

گزارش دیگری حاکی است، در پی این حادثه و مرگ یک زن و مرد، دستور قضایی برای بررسی حادثه صادر و در این ارتباط تحقیقات از سوی ماموران انتظامی آغاز شده است.

ناصر صبوری / گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها