قاسمی: اروپایی‌ها فرصت سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران را از دست ندهند

وزیر نفت به تجار و فعالان نفتی خارجی بویژه اروپایی‌ها توصیه کرد که از شرایط ایجاد شده استفاده کرده و فرصت سرمایه‌گذاری در صنعت سودآور نفت و گاز ایران را از دست ندهند.
کد خبر: ۵۷۸۷۰۱

به گزارش ایرنا، رستم قاسمی در جریان سفر یک‌روزه به آلمان به منظور شرکت در سمینار بین‌المللی امنیت و انرژی در شهر فرانکفورت به دعوت تجار و مدیران شرکت‌های اقتصادی فعال در حوزه نفت و انرژی، با آنان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

وزیر نفت در این نشست شش ساعته که با حضور مدیران و فعالان اقتصادی بیش از ۲۰ شرکت نفتی در هتل کمپینسکی فرانکفورت برگزار شد، توضیحات کاملی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های همکاری در بخش نفت، گاز و انرژی ارائه کرد.

قاسمی در جمع فعالان اقتصادی و مدیران شرکت‌های نفتی آلمانی و ایرانی فعال در خارج از کشور، اظهار کرد: گرچه تحریم‌ها مشکلات و موانعی را برای ما ایجاد کرده و تا اندازه‌ای موجب کندی فعالیت‌ها شده، اما روند توسعه این صنعت هرگز متوقف نشده است.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: صنعت نفت ایران باوجود اعمال تحریم‌های ناعادلانه غرب روند توسعه خود را به خوبی طی کرده و با استفاده از فرصت‌هایی که تحریم‌های غرب برای ما ایجاد کرد، امروز در صنایع مختلف بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی درحال رسیدن به خودکفایی کامل هستیم و این موفقیت بزرگی است که در شرایط تحریم‌ها برای ما اتفاق افتاده است. قاسمی در ادامه از شرکت‌های اقتصادی خارجی خواست از فرصتی که پیش آمده است، استفاده کرده و در بخش‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی ایران وارد شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها