عدلی منصور، رئیس‌جمهور موقت مصر حازم الببلاوی را به عنوان نخست‌وزیر انتخاب و او را مأمور تشکیل کابینه کرد. پیش از این رسانه‌ها محمد البرادعی را شانس اول تصدی این پست معرفی کرده بودند. در همین حال، محمد البرادعی معاون رئیس‌جمهور در امور خارجه انتخاب شده است.
کد خبر: ۵۷۸۰۶۱

حازم عبدالعزیز الببلاوی متولد هفدهم اکتبر سال 1936 در مصر است. او نویسنده و کارشناس مسائل اقتصادی و یکی از اعضای صندوق پول عربی در ابوظبی است.

الببلاوی در سال 2011 به عنوان معاون نخست‌وزیر و وزیر امور دارایی انتخاب شد و یازدهم اکتبر همان سال در اعتراض به برخی اتفاقات از وزارت استعفا داد.

وی حائز چندجایزه بین‌المللی از جمله دریافت عنوان شوالیه در سال 1992 از حکومت فرانسه و دریافت نشان شوالیه در سال 2001 از لبنان است. وی استاد دانشگاه سوربن و کالیفرنیا و رئیس اجرایی بانک توسعه و صادرات مصر بوده است.

این خبر همزمان با این موضوع مطرح شد که روز گذشته هیاتی از امارات متحده عربی با عدلی منصور در قاهره دیدار کرد. در این دیدار مقامات اماراتی اعلام کردند کشورشان یک میلیارد دلار کمک و دو میلیارد دلار وام بدون بهره در اختیار مصر قرار خواهد داد.

با توجه به حضور الببلاوی در امارات و دیدار این هیات در روز گذشته، برخی انتخاب او به عنوان نخست‌وزیر موقت را با سفر این گروه اماراتی بی‌ارتباط نمی‌دانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها