پس از دوشنبه خونین مصر که دست‌کم 54 کشته بر جا گذاشت و واکنش‌های گسترده‌ای را در داخل و خارج به همراه داشت، سیاستمداران فعلی این کشور می‌کوشند هرچه زودتر به اوضاع سیاسی سر و سامان داده و آن را به سمت ثبات هدایت کنند. در همین زمینه از یک سو عدلی منصور، رئیس‌جمهور موقت مصر زمان برگزاری انتخابات آینده را اعلام کرد و از سوی دیگر خبرهایی حکایت از توافق بر سر معرفی سمیر رضوان به عنوان نخست‌وزیر جدید مصر دارد.
کد خبر: ۵۷۷۹۹۳

به گزارش ایلنا، عدلی منصور طی فرمانی اعلام کرد انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری مصر باید حداکثر در 120روز آینده (حداکثر تا چهار ماه آینده)‌ برگزار شود. بنابر این فرمان، طی شدن چهار مرحله اصلی یعنی تدوین قانون اساسی جدید، همه‌پرسی در باره قانون اساسی، انتخابات پارلمانی و انتخابات ریاست جمهوری، باید حداکثر در این زمان پیشنهادی انجام گیرد. قرار است طی دو هفته آینده هیات تدوین‌کننده قانون اساسی جدید مصر تعیین شود. پس از پایان کار این هیات، قانون اساسی جدید به همه‌پرسی گذاشته خواهد شد و سپس انتخابات پارلمانی و در پی آن انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

در واکنش به این تصمیم، رهبران اخوان‌المسلمین آن را بازگشت به نقطه صفر عنوان کردند.

این در حالی است که حزب النور آن را پیام اطمینانی برای آغاز حیات سیاسی و قانونگذاری بدون موانع در برابر آزادی‌ها دانست.در یک خبر دیگر، این حزب اعلام کرد با نخست‌وزیری «سمیر رضوان» وزیر دارایی اسبق مصر موافقت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها