سه‌شنبه شب سفره‌های افطار در نزدیکی میدان تقسیم و پارک قزی برپا شد

تظاهرات ترک‌ها در ازمیر در حمایت از معترضان استانبول

این روزها نه‌تنها استانبول و آنکارا، بلکه دیگر شهرهای ترکیه نیز به صحنه اعتراض مردم این کشور علیه برنامه دولت رجب طیب اردوغان تبدیل شده است. شهر ازمیر از جمله شهرهایی بود که سه‌شنبه‌شب شاهد برگزاری تظاهرات ضددولتی بود. به گزارش ایرنا، در این تظاهرات که تا بامداد دیروز ادامه داشت، هزاران نفر از مردم ازمیر شرکت کردند و علیه دولت اردوغان شعار دادند.
کد خبر: ۵۷۸۳۱۸

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات نوشته‌ها و تصاویری در محکومیت اعمال خشونت بار دولت و پلیس ترکیه علیه معترضان با خود حمل می‌کردند. تظاهر‌کنندگان با محکوم‌کردن خشونت پلیس علیه معترضان در استانبول خواهان آزادی فوری دستگیر‌شدگان شدند. با این‌که چهار ماشین آبپاش به محل تظاهرات آمده بود، پلیس ازمیر در این تظاهرات مداخله نکرد و تظاهرکنندگان با اعلام این‌که همه شب در این محل تظاهرات خواهند کرد، متفرق شدند.

البته سه‌شنبه‌شب و با فرا رسیدن ماه رمضان، چهره شهر استانبول نیز متفاوت از شب‌های قبل بود. یکی از اقداماتی که دولت و شهرداری‌های شهرهای مختلف ترکیه در ماه رمضان انجام می‌دهند، برپایی چادرهایی در میادین مهم شهرها و پهن‌کردن سفره افطار است. افرادی که به دلیل کار خود نمی‌توانند بر سر سفره افطار در منزل بنشینند و همچنین مردم فقیر و بی‌بضاعت در این مکان‌‌ها به طور رایگان افطار می‌کنند. بر همین اساس، سه‌شنبه‌شب شهرداری استانبول در چند منطقه از این شهر سفره‌های افطار دایر کرد که مهم‌ترین آن در میدان تقسیم استانبول برپا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها