حتما بارها پیش آمده است که خود را سرزنش کرده باشید که این چه لباس پوشیدنی است، کی باید آداب لباس پوشیدن را یاد بگیرم، نه اصلا مشکل از هیکل بنده است، اگر هیکل خوبی داشتم مثلا قدم بلند بود یا شکم نداشتم، الان هر لباسی که می‌پوشیدم به من می‌آمد. اینها جملاتی است که بارها و بارها با آن خود را مورد نکوهش قرار داده‌اید و هیچ‌وقت هم نتوانستید به نتیجه‌ای برسید.
کد خبر: ۵۷۸۲۲۸

در این نوشتار سعی داریم آداب لباس پوشیدن برای آقایان را به‌طور مختصر بیان کنیم. آن‌وقت درمی‌یابیم که مشکل تنها از هیکل نیست؛ البته ناگفته نماند که نمی‌توان هیکل نامناسب را در خوش‌پوشی نادیده گرفت.

خوش‌تیپی در محل کار از اهمیت زیادی برخوردار است و سبب می‌شود که دیگران ما را جدی بگیرند و در برخورد ارباب رجوع با ما این خوش‌تیپی به نفع ما خواهد بود؛ مثلا فرض کنید برای دو مرتبه به بانک بروید، یک بار با ظاهری معمولی و بار دیگر با ظاهری خوشایند، براحتی می‌توانید برخورد متفاوت کارمند بانک را مشاهده کنید. می‌گویند ظاهر خوب پیام دیگری هم دارد این‌که دیگران فکر می‌کنند همان‌گونه که ما در لباس پوشیدن دقت و وسواس داریم در کارمان نیز دقیق و منظم هستیم.

بنابراین آقایان برای این‌که در محیط کار بتوانند تاثیر مثبتی روی ارباب رجوع خود بگذارند، باید تعداد زیادی پیراهن‌های شیک و خوش‌دوخت داشته باشند؛ چرا که پیراهن‌های خوش‌دوخت به آنها کمک می‌کند که در نبود کت و شلوار هنوز خوش‌تیپی خود را حفظ کرده باشند. مناسب‌ترین زیورآلات برای آقایان در محیط کار یک ساعت و حلقه‌ است. در رفتن به سلمانی نباید کوتاهی و یا تنبلی کرد چرا که موها همیشه باید تمیز نگاه داشته شود و عطر و ادوکلن را هم نباید فراموش کرد.

به یاد داشته باشید کفش نشان‌دهنده شخصیت افراد است به همین خاطر کفش‌ها را باید تمیز نگاه داشت.

باید کفش‌ها مناسب مکانی که در آن هستید انتخاب شود. یک کفش را برای چند روز
 پشت سرهم نپوشید و هنگامی‌که از کت و شلوار استفاده می‌کنید، بهتر است از کفش‌های‌ بندی استفاده کنید.
همچنین شلوار باید آنقدر بلند باشد که جوراب‌ها را بپوشاند و جوراب‌ها هم باید آن‌قدر بلند باشند که در هنگام نشستن ساق پا مشخص نشود.

پوشیدن جلیقه جلوه مناسب‌تری به پوشش آقایان می‌دهد و در نظر داشته باشید که آخرین دکمه کت یا جلیقه نباید بسته شود. کت‌های رسمی یک تا سه دکمه دارند، در این کت‌ها فقط دکمه وسط را ببندید و یا دکمه اول و دوم. کت‌هایی که 4 دکمه و یا بیشتر دارند طوری طراحی شده‌اند که باید حتما دکمه نیز بسته شود، اگر دکمه آخر براحتی بسته شد که باید آن را ببندید و اگر باعث کشیدن پارچه شود بهتر است آن را باز بگذارید. فراموش نکنید درست لباس  پوشیدن یعنی احترام گذاشتن به خود و دیگران.

جام جم / چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها