عصر جدید لیگ جهانی

بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ جهانی والیبال از سی و یکم می ‌(دهم خرداد) آغاز شد و چهاردهم جولای (بیست‌وسوم تیر) به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۵۷۸۱۳۲
عصر جدید لیگ جهانی

فینال این رقابت‌ها در ماردل پلاتای آرژانتین برگزار خواهد شد. نخستین بار است که رقابت‌های لیگ جهانی با حضور 18 تیم برگزار می‌شود، این رقابت‌ها از سال 2001 تا سال 2003 و از سال 2006 تا سال 2012 با حضور 16 تیم برگزار می‌شد.

لیگ جهانی والیبال برای نخستین بار سال 1990 با حضور هشت تیم برگزار شد و یک سال بعد یعنی در سال 1991، دو تیم دیگر به جمع تیم‌های شرکت‌کننده لیگ جهانی اضافه شد.

در سال سوم برگزاری این رقابت‌ها، یعنی سال 1992 باز هم تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ جهانی بیشتر شد و این بار 12 تیم مجوز حضور در این رقابت‌ها را به دست آوردند.

برگزاری لیگ جهانی با حضور 12 تیم در دوره‌های بعدی این رقابت‌ها نیز ادامه داشت و تا سال 2000 میلادی تغییری در تعداد تیم‌های شرکت‌کننده به وجود نیامد.

پس از وقفه‌ای چهار ساله در برگزاری این رقابت‌ها، لیگ جهانی 12 تیمی از سال 2004 دوباره کار خود را آغاز کرد و تا سال 2005 ادامه داشت.

پس از افت و خیزهای فراوان، لیگ جهانی درنهایت به فصل 2013 رسید. در این دوره از رقابت‌های لیگ جهانی 18 تیم در سه گروه شش تیمی جای گرفتند.

برگزاری 18 تیمی این لیگ اتفاق جدیدی است که لیگ جهانی را وارد عصر جدیدی از حیات خود کرده است.

شش تیم حاضر در مرحله انتخابی پیش از فینال به این صورت انتخاب می‌شوند: دو تیم برتر گروه A، دو تیم برتر گروه B، یک تیم از گروه C همراه کشور میزبان مرحله نهایی یعنی آرژانتین.

برزیل پیشتاز برترین‌های لیگ جهانی

تیم ملی والیبال برزیل میان تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ جهانی شماره یک رنکینگ fivb است. روسیه، ایتالیا، هلند، آمریکا، کوبا، صربستان، بلغارستان، آرژانتین و آلمان نیز در مکان‌های دوم تا دهم قرار گرفته‌اند. تیم ملی والیبال ایران هم در این رده‌بندی چهاردهم است.

منبع:fivb 
مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها