پژو: 90 درصد کاهش فروشمان به خاطر ایران است

شرکت خودروسازی پژو فرانسه اعلام کرد، فروش محصولات این شرکت در شش ماه نخست سال جاری میلادی 9.8 درصد کاهش یافت که از این رقم 8.7 درصد ناشی از توقف فروش به ایران است.
کد خبر: ۵۷۸۰۶۹

به گزارش فارس و به نقل از رویترز، شرکت پژو سیتروئن اعلام کرد: در نیمه نخست سال 2013 فروش جهانی این شرکت 9.8 درصد کاهش یافته و به 1.46 میلیون دستگاه رسیده است.

براساس بیانیه این خودروساز، فروش محصولات پژو از 1.62 میلیون دستگاه در سال 2012 به 1.46 میلیون دستگاه در سال‌جاری کاهش یافته است که نشان از کاهش فروش 160 هزار دستگاهی این شرکت در نیمه نخست سال 2013 نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

در ادامه این گزارش آمده است، با این حال، عملکرد پژو در جهان در اثر توقف فروش به ایران در سال گذشته به دلیل تحریم‌ها، تحت‌تاثیر قرار گرفته است. تصمیم پژو مبنی بر توقف فروش قطعات سی‌کی‌دی این شرکت به ایران سبب شد تا فروش این نوع خودرو به علت از دست دادن بازار ایران، 142 هزار دستگاه کاهش یابد.

از آنجایی که فروش محصولات پژو در شش ماهه نخست امسال 160 هزار دستگاه نسبت به سال گذشته کاهش یافته و 142 هزار دستگاه آن مربوط به کاهش فروش به ایران است، از این‌رو می‌توان گفت که قسمت اعظم کاهش فروش پژو در جهان به کاهش فروش به ایران مربوط است به طوری که این گزارش در پایان اذعان کرده است که بدون در نظر گرفتن ایران، کل فروش جهانی این شرکت فرانسوی فقط 1.1 درصد کاهش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها