رئیس سازمان صدا و سیما:

استکبارستیزی و عدالتخواهی احمدی‌نژاد درخاطره‌ها می‌ماند

رسانه ملی دیروز در مراسمی با حضور رئیس‌جمهور، رئیس سازمان صداوسیما و مدیران و دست‌اندرکاران و برنامه‌سازان این سازمان از هشت سال فعالیت دولت احمدی‌نژاد قدردانی و تشکر کرد.
کد خبر: ۵۷۷۴۱۵

رئیس سازمان صداوسیما پس از خیرمقدم و قدردانی از رئیس‌جمهور در جمع مدیران رسانه‌ ملی گفت: آقای احمدی‌نژاد و اعضای دولت در طول هشت سال گذشته خدمات فراوان کم‌نظیر و در بعضی حوزه‌ها بدون اغراق، بی‌نظیر صورت داده‌اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ضرغامی افزود: دستاوردهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحقق وعده الهی است و طبق فرمایش قرآن‌کریم کسانی که برای خدا کار جمعی،‌ یکدل و باصفا کنند در آخرت نیز به صورت جمعی محشور و وارد بهشت می‌شوند.

وی با اشاره به موفقیت رسانه ملی در کمک به خلق حماسه سیاسی گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل این موفقیت انسجام، صمیمیت و رفاقت در صداوسیما بود که همه یکدل و یکصدا وظیفه سنگین را بخوبی ادا کردند.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به حضورش در جلسات هیات دولت در طول سال‌های گذشته گفت: آقای احمدی‌نژاد و اعضای دولت انسان‌هایی شایسته، متدین و انقلابی هستند که در طول هشت سال گذشته باصفا و پرکاری و همدلی، خدمات فراوان کم‌نظیر و در بعضی حوزه‌ها بدون اغراق، بی‌نظیر صورت داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این توفیقات و موفقیت‌ها به این علت بود که یکدل و صمیمی در کنار هم با اصولی که تعریف کرده بودند به مردم خدمت کردند و خدا هم کمک کرد.

احمدی‌نژاد جهانی شده است

رئیس سازمان صداوسیما در ادامه سخنانش در مراسم تجلیل از دولت خدمتگزار، احمدی‌نژاد را شخصیتی کم‌نظیر دانست که از زمان برعهده گرفتن مسئولیت بسرعت به شخصیتی جهانی تبدیل شد.ضرغامی گفت: همان‌طور که آقای احمدی‌نژاد در دورافتاده‌ترین نقاط کشور به شکلی ساده، مردمی و خاکی وارد شد به دلیل مواضع بلند انقلابی و مقاومتی که از خود نشان داد بسرعت به چهره محبوب جهانی تبدیل شد و این ظرفیت بزرگی برای انقلاب است.

وی با اشاره به جمع‌بندی‌های رهبر معظم انقلاب از این دولت، افزود: صحبت‌های رهبری مدال افتخاری برای این دولت است که بدخواهان و کسانی را که نمی‌توانند نقاط قوت را ببینند، ناامید کرده است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در جمع‌بندی فعالیت‌های دولت نهم و دهم تاکید کردند خوشبختانه گفتمان انقلاب و ارزش‌‌های انقلابی و توصیه‌های امام از جمله ساده‌زیستی، استکبارستیزی و دعوت به عدالت کاملا برجسته شده است.

ضرغامی با بیان این ‌که رسانه ملی وظیفه خود می‌داند این کار را انجام دهد، افزود: نظام انقلاب اسلامی طی سال‌ها به مدلی کارآمد و آرمانی بویژه در بحث انتخابات رسید و مدلی را پیاده کرد که هر کسی که صلاحیت دارد اگرچه شناخته شده هم نباشد می‌تواند فرصتی برابر برای حرف زدن و نشان دادن چهره و رفتار خود داشته باشد.

وی گفت: اکنون مردم می‌توانند از طریق رسانه ملی برای انتخاب با آرمان‌ها و توانمندی‌های افراد آشنا شوند و تصمیم‌گیری کنند.

دولت احمدی‌نژاد کارهای بزرگی انجام داد

رئیس سازمان صداوسیما گفت: با وجود همه فشارها، توطئه‌ها و بویژه تحریم‌های اقتصادی، دولت کارهای بزرگی انجام داد و توانست کشور را اداره کند.

مهندس ضرغامی با اشاره به نقش محوری و جدی رسانه ملی افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، شور انقلاب مرهون تلاش‌های هنرمندانه و مبتکرانه شماست، بنابراین رسانه ملی این جایگاه را دارد که وقتی کار ریاست‌جمهوری را به انجام رساند، سامان داد و رئیس‌جمهور انتخاب شد با این رئیس‌جمهور از اول تا آخر همراهی کند.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: دولت اصلاحات نیز هنگامی که به پایان رسید ما مانند چنین جلسه‌ای را داشتیم بنابراین خوشحالیم که در ورود رئیس‌جمهور و خروج رئیس‌جمهور از مسئولیت و در طول این هشت سال یک ارتباط کاملا تعریف شده و بسیط برقرار می‌کنیم و این از نکات مثبتی است که در جمهوری اسلامی وجود دارد.

وی گفت: مردم با صداوسیما زندگی می‌کنند، شب و روزشان با صداوسیماست و اگر از بعضی امکانات دیگر نیز استفاده می‌کنند، اما هیچ‌وقت از رسانه ملی جدا نمی‌شوند.

ضرغامی افزود: مردم به دلایل مختلف با رسانه خودشان ارتباط دارند، به آن نیاز دارند و نمی‌توانند از آن جدا باشند و این افتخار بزرگی برای ماست.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: جناب آقای دکتر روحانی رئیس‌جمهور منتخب، اولین سخنرانی‌شان را در چنین نشستی مطرح و اعلام مواضع کرد و نکاتی که مدنظرشان بود مطرح کرد.

وی گفت: این جمع این جایگاه را داشت که اولین ارتباط را با وی برقرار کند و بعد هم ما در ادامه با دولت و رئیس‌جمهور محترم خیلی کار داریم.

ضرغامی افزود: وظیفه ما، وظیفه سنگین حمایتی و پشتیبانی است آن هم در شرایطی که همه دنیا و استکبار علیه کشور ما عمل می‌کنند، اما ملت‌های مستضعف دلشان برای جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی می‌تپد.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در این شرایط سخت که این دولت توانست با وجود همه فشارها، توطئه‌ها و بویژه تحریم‌های اقتصادی، کارهای بزرگی انجام دهد و کشور را اداره کند ما از این به بعد مشکلات زیادی خواهیم داشت.

وی با بیان این ‌که رسانه ملی یار و یاور دولت خواهد بود، گفت: رسانه ملی بازوی نظام، زبان مردم و پلی از مردم به سوی مسئولان است.

ضرغامی افزود: وظیفه اصلی رسانه ملی آن است که مسائل مردم را منعکس کند و به موقع هم انتقادات و اشکالات را مطرح کند تا دولتمردان بتوانند مسیر خودشان را براساس مطالبات مردم بدرستی تشخیص دهند و کار را جلو ببرند.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: نمی‌گوییم اشتباه نداریم، خیلی جاها ممکن است اشتباه شود، اما نگاه ما، نگاهی راهبردی مبتنی بر مصالح ملی و جایگاه ملی مستقل از سه قوه در خدمت مصالح کشور است.

وی گفت: اتفاقا به همین دلیل است وقتی که وارد یک مساله‌ای می‌شویم بدون آن که مارک بخوریم که از فردی یا قوه‌ای حمایت می‌کنیم، مردم می‌پذیرند که نگاه ما نگاهی ملی است و برای مصالح کشور و مصالح ملی عمل می‌کنیم.

ضرغامی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هر جا که لازم بوده است و اگر انحراف و اشکالی در کار بوده تذکر داده‌اند که خوشبختانه در طول این سال‌ها همیشه حمایت ایشان را به‌دنبال داشتیم.

احمدی‌نژاد ذخیره ارزشمند نظام است

رئیس سازمان صداوسیما گفت: در بررسی‌ها در گفت‌وگوهای اخیر معاونان صداوسیما حداقل 15 نقطه برجسته درباره شخصیت آقای احمدی‌نژاد استخراج شد.

ضرغامی افزود: عدالت‌محوری آقای احمدی‌نژاد کاملا برجسته است و این در حالی است که ممکن است عده‌ای شعار عدالت بدهند، اما ایستادن پای عدالت و پیاده کردن آن بسیار مهم است و در شخصیت آقای احمدی‌نژاد، رفتار، سکنات و تصمیم‌گیری‌ها و حضورش در دل مردم و رسیدگی به مشکلات آنان، این ویژگی هویدا بود.

وی تاکید کرد: آقای احمدی‌نژاد کارهای بسیار زیادی در زمینه عدالت صورت داد که نتیجه آن پشتیبانی از مستضعفین و کمک به حل مشکلات مردم و تحقق شعارهای انقلاب بود.

ضرغامی با اشاره به اقدامات مهم دولت احمدی‌نژاد بویژه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: بعضی مواقع یک اقدام ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد که متاسفانه گاهی اوقات فقط به نقاط ضعف آن بیشتر توجه می‌شود در حالی که با اقدام شجاعانه و جسارت آقای احمدی‌نژاد این قانون اجرا شد به گونه‌ای که همه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم بر اجرا و ادامه آن تاکید کردند و امروز دیگر هیچ‌کس مخالف این قانون نیست.

رئیس رسانه ملی افزود: اجرای این قانون نیازمند بسترسازی‌ها و زمینه‌های فراوانی بود که شاید ارتباط مستقیم به هدفمندی نداشت، از طرفی فراهم نکردن آن زمینه‌ها نیز مانع اجرای این قانون می‌شد.

وی تاکید کرد: آقای احمدی‌نژاد توانست با جرأت و شجاعت خود کارهای فوق‌العاده انجام دهد و خلأهایی را در جامعه پر‌کند.

ضرغامی، استکبارستیزی را از دیگر ویژگی‌های برجسته رئیس‌جمهور عنوان کرد و افزود: امروز بخوبی استکبارستیزی و مقابله با آمریکا و صهیونیسم در ذهن مردم به عنوان شخصیت بارز آقای احمدی‌نژاد مانده است.

رئیس سازمان صداوسیما در همین زمینه با یادآوری سفر آقای احمدی‌نژاد به لبنان و مناطق مرزی آن گفت: جسارت وی به حدی بود که در لب مرز با رژیم غاصب صهیونیستی در حالی که بالگردهای این رژیم بر فراز منطقه پرواز می‌کردند با جسارت می‌گفت اسرائیل باید برود.

وی افزود: استکبارستیزی و مقابله با صهیونیسم باعث علاقه‌مندی زیاد مردم در سراسر جهان به آقای احمدی‌نژاد شد.

ضرغامی به مصاحبه‌های مکرر رئیس‌جمهور با رسانه‌های مطرح دنیا از جمله مصاحبه با لری کینگ از مجریان معروف غربی اشاره کرد و گفت: در آن مصاحبه معروف، کار تا جایی پیش رفت که مجری به عجز آمد.

رئیس رسانه ملی افزود: حضور رئیس‌جمهور در مجامع بین‌المللی خط جدیدی را ایجاد کرد و بسیاری از مردم سراسر دنیا را به انقلاب اسلامی و آینده خودشان امیدوار کرد.

وی در ادامه شکستن حلقه سنتی مدیریت را یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته احمدی‌نژاد دانست و گفت: با احترام به زحمات همه مسئولان گذشته، باید گفت که آقای احمدی‌نژاد حلقه‌های سنتی شکل گرفته را شکست تا استعدادها و رویش‌های جدیدی برای اداره کشور شکل گرفت که این کار ساده‌ای نبود.

ضرغامی تاکید کرد: آقای احمدی‌نژاد ذخیره ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس سازمان صداوسیما گفت: شخصیت‌های این‌چنینی جزو سرمایه‌های مردم هستند و دیگر شخصیت‌شان از آن خودشان نیست و در مواقع مورد نیاز کشور باید از آنان استفاده شود تا آبروی خود را برای کشور بگذارند؛ کاری که بعضی‌ها در مواقع مورد نیاز نکردند.

وی تاکید کرد: برخی در دوره‌ای که مثل روز، حق مشخص شد حاضر نشدند در بزنگاه‌ها از آبروی خود استفاده کنند در حالی که حق مشخص شده بود و فتنه بزرگی را شاهد بودیم.

ضرغامی گفت: امروز همان دولتی که به تقلب 11 میلیون رای متهم شده بود از چند صد رای نامزد پیروز حراست می‌کند و رئیس‌جمهور نیز به نامزد پیروز تبریک می‌گوید که این بسیار ارزشمند است.

رئیس رسانه ملی افزود: از همین دولت فعلی که انتخابات را برگزار کرد دولتی غیر از خط سیاسی کنونی، پیروز انتخابات شد که این نشان از گردش مدیریت و قدرت در کشور است. وی تاکید کرد: انتخابات اخیر، دست به دست شدن قدرت در ایران را پیش چشم جهانیان نشان داد چرا که این دولت آداب را رعایت کرد، اما در دوره‌ای کسانی نخواستند از آبروی خود خرج کشور کنند.

ضرغامی افزود: احمدی‌نژاد امروز ذخیره‌ای برای مردم، انقلاب و اسلام است که باید از این ذخیره همواره برای کمک به سعادتمندی مردم و پیشرفت کشور استفاده مطلوب کرد.

اهدای لوح سپاس از سوی مهندس ضرغامی به رئیس جمهور

در مراسم دیروز ابتدا عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صداوسیما در سخنانی به ویژگی‌های برجسته دولت‌های نهم و دهم و شخص رئیس‌جمهور پرداخت و سپس با اهدای یک جلد کلام‌الله مجید و لوح سپاس از سوی خود و معاونان سازمان صداوسیما از خدمات رئیس‌جمهور تجلیل کرد.

پس از سخنان رئیس سازمان صداوسیما، محمود احمدی‌نژاد در سخنانی درباره عملکرد، مبانی و دستاوردهای دولت صحبت کرد و گفت: معتقدم ایران باید به جامعه‌ای الگو و نمونه در جهان تبدیل شود و ما می‌توانیم به پیشرفته‌ترین کشور و الگویی برای دیگران بدل شویم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی‌نژاد در مراسم نکوداشت هشت سال تلاش جهادی دولت خدمتگزار که به همت رسانه ملی برگزار شد، اظهار کرد: انتظار قدردانی و تشکر نداشتم، اما شما بزرگواری کردید که از یک برادر کوچک و البته همکار خودتان قدردانی کردید.

رئیس‌جمهور در جمع‌بندی اقدامات هشت ساله دو دولتش گفت: جمعی که خدمتشان هستیم مدیران رسانه ملی هستند‌. رسانه ملی مسئول فرهنگ عمومی کشور است، مسئول غنای فکری جامعه است، رسانه ملی مرزبان اندیشه و هویت ملت ایران و انقلاب اسلامی است و رسانه ملی باید کانون اندیشه‌ورزان، نخبگان، صاحب‌نظران و متفکران جامعه باشد، این نگاه من به رسانه ملی است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: به همین دلیل به نظرم رسید که در این جلسه مبانی حرکت دولت را تشریح کنم، چون معمول این است که در نگاه به یک دولت، تک‌تک اقدامات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اما کمتر اتفاق افتاده که مجموعه گسترده‌ای از اقدامات هشت ساله در چارچوب هشت ساله و با مبنایی روشن مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس‌جمهور با بیان این ‌که دولت از ابتدا با نظریه‌ای جامع و روشن و برنامه عملیاتی کار خود را شروع کرد، افزود: حتی یک روز و یک ساعت هم در این هشت سال برای من اتفاق نیفتاد که از خودم بپرسم حالا باید چه کار کنیم؛ در یک چارچوب برنامه معین در طول هشت سال تلاش شد و دولت مطلقا کار پراکنده نکرد، یعنی اگر روزی من در اینجا گفتم به رسانه ملی باور دارم و از آن پشتیبانی می‌کنم این باور دولت در هشت سال گذشته بود.

برای تحلیل مبانی حرکت دولت باید به اصل انقلاب برگردیم

احمدی‌ن‍ژاد گفت: برای تحلیل مبانی حرکت دولت باید به اصل انقلاب برگردیم، زیرا این دولت بدون انقلاب بی‌معناست.

وی افزود: انقلاب اسلامی هم راه است هم معیار؛ راهی است که باید بپیماییم و معیاری است که باید حرکت خود را با آن هماهنگ کنیم. احمدی‌نژاد افزود: انقلاب یک موجود زنده است و همه حوادث فرصت است که اگر از آن درست استفاده نشود ممکن است به تهدید تبدیل شود.

احمدی‌نژاد با بیان این ‌که برخی می‌گویند باید فقط ایران را ساخت و به فکر اصلاح جهان نبود، گفت: اما ما معتقدیم این دو لازم و ملزوم هم هستند. وی افزود: امکان ندارد ما بدون مداخله در مدیریت جهان و اصلاح مناسبات جهانی بتوانیم ایران را به جایگاه شایسته برسانیم. وی با تاکید بر ضرورت حضور فعال در تحولات جهانی گفت:‌گفت‌وگو با جهان باید از موضع اقتدار باشد وگرنه با انفعال بازنده خواهیم بود.

می‌توانیم به الگویی برای دیگران تبدیل شویم

رئیس‌جمهور گفت: معتقدم ایران باید به جامعه‌ای الگو و نمونه در جهان تبدیل شود و می‌توانیم به پیشرفته‌ترین کشور و الگویی برای دیگران بدل شویم. احمدی‌نژاد افزود: باید به جایی برسیم که همه مردم عدالت را حس کنند، زیرا در این صورت است که آنان پای نظام ایستاده و با مشارکت خود از آن دفاع می‌کنند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: کشور عقب‌مانده و ضعیف نمی‌تواند خود را حفظ کند چه رسد به این ‌که معیارهای الهی را دنبال کند. احمدی‌نژاد با تاکید بر ضرورت اجرای عدالت گفت: عدالت پایه تمام کمالات و نقطه آغاز است و همه حرف‌هایی که ما می‌زنیم و همه آرمان‌ها در گرو تحقق عدالت و پافشاری بر عدالت است. رئیس‌جمهور همچنین اسلام، عدالت و حاکمیت را برای مردم دانست و گفت: رمز اقتدار ولایت فقیه اتکای آن به اندیشه عمیق الهی است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت آزادی اندیشه اشاره کرد و با اشاره به موضوع هولوکاست گفت:‌طرح یک سوال درباره هولوکاست ستون فقرات نظام سرمایه‌داری را متلاشی کرد.

بازدید احمدی‌نژاد از سازمان صداوسیما

رئیس‌جمهور صبح دیروز پیش از برگزاری مراسم، در بدو ورود به محوطه جام‌جم، مورد استقبال عزت‌الله ضرغامی و معاونان رسانه ملی قرار گرفت و سپس بر سر مزار شهدای گمنام در محوطه مسجد بلال صداوسیما حاضر شد و با قرائت فاتحه به روح بلند شهدا ادای احترام کرد. رئیس‌جمهور همچنین از معاونت برون‌مرزی و مرکز اطلاعات (دیتا سنتر) رسانه ملی بازدید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها