رییس جمهور در دیدار سفیر جدید برزیل مطرح کرد:

استقرار نظم عادلانه در جهان مأموریت مشترک دولت‌های مستقل

رییس جمهور تلاش برای برقراری و استقرار نظم همگانی در جهان را مأموریت بزرگ و مشترک دولت‌ها و ملت‌های مستقل برشمرد و گفت: تحقق این امر باعث می‌شود تا همه تبعیض‌ها، ناامنی‌ها و اختلاف‌ها از بین برود.
کد خبر: ۵۷۷۰۱۵
استقرار نظم عادلانه در جهان مأموریت مشترک دولت‌های مستقل

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (شنبه) در دیدار «سانتیاگو ایرازابال مورائو» سفیر جدید برزیل با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و برزیل دو کشور دوست و همراه با یکدیگر هستند، اظهار داشت: روابط تهران – برازیلیا بسیار عمیق و گسترده بوده و هیچ نقطه منفی در روابط دو کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ایران و برزیل دو کشور و ملتی هستند که در یک جبهه قرار دارند، تصریح کرد: ما دیدگاه‌ها، منافع و دشمنان مشترکی داریم و عده‌ای هستند که نمی‌خواهند کشورهایی مانند ایران و برزیل، پیشرفته و قدرتمند باشند، که در این راستا باید روابط خود را تا حد ممکن گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای توسعه جمهوری اسلامی ایران و برزیل وجود ندارد، اظهار امیدواری کرد تا با تلاش مسئولان دو کشور شاهد گسترش همه جانبه میان تهران – برازیلیا باشیم.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز نظام سلطه که تجربیاتی از دخالت‌های خود در تحولات شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه به دست آورده به دنبال طراحی جدید برای کشورهای آمریکای لاتین در آینده است،‌ خاطر نشان کرد: آنها با این اقدامات قصد دارند تا مشکلات اقتصادی خود را به سایر نقاط جهان منتقل کنند، اما مطمئناً رهبران منطقه آمریکای لاتین با هوشیاری برنامه‌ریزی لازم را برای مقابل با این توطئه‌ها در پیش خواهند داشت.

سانتیاگو ایرازابال مورائو سفیر جدید برزیل نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوار نامه خود به دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر تعمیق و توسعه روابط میان جمهوری اسلامی ایران و برزیل اظهار داشت:‌ در روابط دو کشور نه تنها در سطح سیاسی بلکه در زمینه‌های گوناگون از جمله تجاری، علمی و فناوری باید شاهد پویایی بیش از گذشته باشیم.

سفیر جدید برزیل خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و برزیل در سطح بین‌المللی و سیاسی نظرات مشترک بسیاری با یکدیگر دارند که باید با استفاده از این زمینه‌ها در راستای گسترش همکاری‌ها گام برداشت.

همچنین احمدی نژاد در دیدار سفیر جدید نپال؛ با اشاره به روابط رو به رشد ایران و نپال اظهار امیدواری کرد؛ روابط دو کشور در دوره مسئولیت سفیر جدید نپال در تهران نسبت به گذشته توسعه و تعمیق بیشتری یابد.

رییس جمهور در دیدار پال‌فلی سفیر جدید استرالیا نیز با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و استرالیا همواره روابط خوبی بوده و هیچ نقطه تاریکی در روابط تاریخی دو کشور وجود ندارد، اظهار داشت: مطمئناً در آینده سطح روابط بهتر از گذشته بوده و شاهد گسترش و تعمیق آن خواهیم بود.

احمدی نژاد در دیدار فرستاده ویژه رییس جمهور گویان هم با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و گویان هرگز تضعیف و قطع نخواهد شد، اظهار داشت: مطمئناً با تلاش‌ مسئولان دو کشور راه‌های همکاری های مشترک بررسی و در این مسیر تلاش خواهد شد.

رییس‌جمهور در دیدار محمد ظهر حرسی، سفیر جدید جیبوتی توسعه روابط با کشورهای آفریقایی بویژه جیبوتی را حائز اهمیت خواند و در ادامه از پیام محبت‌آمیز رییس‌جمهور، دولت و ملت این کشور نسبت به توسعه روابط دوجانبه ایران و جیبوتی تشکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها