برزیل مقتدرانه قهرمان جام کنفدراسیون‌ها شد

پایان سلطه 5 ساله ماتادورها بر فوتبال جهان

تیم ملی فوتبال برزیل با برتری 3 بر صفر مقابل اسپانیا برای چهارمین بار قهرمان جام کنفدراسیون‌ها شد.
کد خبر: ۵۷۵۷۹۷

دیدار فینال جام کنفدراسیون‌ها بامداد دوشنبه در ورزشگاه ماراکانا برگزار شد که در پایان این دیدار برزیل با برتری 3 بر صفر جام قهرمانی کنفدراسیون‌ها را در آغوش کشید تا به سلطه قهرمانی‌های پی در پی تیم ملی اسپانیا از سال 2008 به بعد پایان بدهد. ماتودورها پس از 29 مسابقه بدون شکست بامداد دوشنبه بالاخره تن به شکست دادند. برزیلی‌ها در شرایطی قهرمان جام کنفدراسیون‌ها شدند که آخرین قهرمانی آنها نیز به همین جام کنفدراسیون‌ها در سال 2009 برمی گردد.

آغاز توفان برزیل از دقیقه دوم

در حالی که تنها دو دقیقه از آغاز بازی گذشته بود فرد گل اول برزیل را زد. این نتیجه تا لحظات پایانی نیمه نخست ادامه داشت اما در فاصله یک دقیقه به پایان نیمه اول نیمار گل دوم برزیل را هم زد. در نیمه‌دوم باز هم برزیل بازی را بهتر آغاز کرد و این فرد بود که روی حرکت بدون توپ نیمار در دقیقه 47 برای بار سوم دروازه اسپانیا را گشود.

پس از این گل ماتادورها با فشار روی دروازه برزیل صاحب یک ضربه پنالتی شدند که سرخیو راموس این ضربه را به بیرون زد. در دقیقه 68 و خطا روی نیمار، پیکه از زمین اخراج شد تا اسپانیا بازی را 10 نفره به پایان ببرد.

اسکولاری: برزیل بهترین تیم دنیاست

لوییس فیلیپه اسکولاری سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل پس از پیروزی 3 بر صفر تیمش مقابل اسپانیا گفت: برزیل ثابت کرد بهترین تیم دنیاست، ما تیمی را شکست دادیم که قهرمان جهان و اروپاست اما در مقابل برزیل شکننده نشان داد.

اسکولاری گفت: بازیکنان برزیل خسته بودند، اما میل شدید آنها برای پیروزی این خستگی را نشان نداد. به بازیکنانم تبریک می‌گویم تیمی را مقهور تکنیک و هوش بالای خود کردند که قهرمان جام جهانی و اروپاست.

وی افزود: اسپانیا خیلی کم موفق شد در این دیدار شکل واقعی‌اش را نشان بدهد. آنها عجول و شتابزده بودند و نتوانستند خونسردی خود را حفظ کنند. البته این شکست به معنای پایان روزهای خوب اسپانیایی‌ها نیست، آنها پس از این شکست به سرعت می‌توانند خود را دوباره پیدا کنند و به همان اسپانیای همیشگی تبدیل شوند. برزیل اکنون در مسیر قهرمانی در جام جهانی سال آینده قرار گرفته است و با این‌که یک سال به آغاز این رقابت‌ها باقی مانده،خود را به عنوان اولین مدعی معرفی کرده است.

دل بوسکه: شوکه شدیم

ویسنته دل بوسکه، سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا نیز پس از پایان دیدار فینال جام کنفدراسیون‌ها گفت: غم‌انگیز است که پس از سه سال شکست‌ناپذیری در دیداری مغلوب شدیم که فینال جام کنفدراسیون‌ها بود و یک جام را از ما گرفت. این شکست برای ما بسیار غیرمنتظره بود و شوکه شدیم. البته هرگز این را نمی‌توانیم انکار کنیم که برزیل تا حدودی هم شانس آورد. دل بوسکه در ادامه گفت: پیش از آغاز بازی فکر دیگری می‌کردم اما همه تصورات من نادرست بود. فکر نمی‌کردم که چنین شکستی را متحمل بشویم و باید اعتراف کنم که برزیل برای قهرمانی از اسپانیا بسیار شایسته‌تر بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا خاطرنشان کرد: هیچ چیز برای اسپانیا تمام نشده است و می‌توانیم به سرعت این شکست را فراموش کنیم.

نیمار توپ طلا را برد

در پایان این جام نیمار، فرناندو تورس و ژولیو سزار به ترتیب به عنوان بهترین بازیکن، بهترین گلزن و بهترین دروازه‌بان انتخاب شدند.

به گزارش سایت جام‌جم ورزشی؛ پس از نیمار برزیلی، اینیستا از اسپانیا و پائولینیو دیگر بازیکن تیم ملی فوتبال برزیل توپ نقره‌ای و توپ برنزی این جام را به دست آوردند.

فرناندو تورس نیز آقای گل جام کنفدراسیون‌ها شد تا کفش طلا را به خانه ببرد. پس از او فرد و نیمار هر دو از برزیل به ترتیب کفش نقره‌ای و کفش برنزی را به دست آوردند.

ژولیو سزار دروازه بان تیم ملی فوتبال برزیل با تنها دریافت چهار گل دستکش طلایی را دریافت کرد و در نهایت جایزه بازی جوانمردانه به تیم ملی اسپانیا رسید.

تیم منتخب جام کنفدراسیون‌ها

تیم منتخب جام کنفدراسیون‌ها مشخص شد، برزیل با پنج بازیکن بیشترین تعداد سهمیه را دارد، اسپانیایی‌ها هم در این تیم سه نماینده دارند.

تیم منتخب جام کنفدراسیون‌ها به شرح زیر است:

دروازه‌بان: جولیو سزار (برزیل)

مدافعان: جرارد پیکه (اسپانیا)، دانیل دی روسی (ایتالیا) و داوید لوییز (برزیل)

هافبک‌ها: آلوارو گونزالس (اروگوئه)، پائولینو (برزیل)، آندرس اینیستا (اسپانیا) و خوردی آلبا (اسپانیا)

مهاجمان: جیاچرینی (ایتالیا)، فرد (برزیل)، نیمار (برزیل)

اینیستا، غمگین‌ترین اسپانیایی دنیا!

آندرس اینیستا ، هافبک تیم ملی اسپانیا پس از شکست تیمش مقابل اسپانیا در فینال جام کنفدراسیون‌ها اشک ریخت و این نتیجه را غیرقابل‌باور توصیف کرد.اینیستا پس از پایان این دیدار به خبرنگاران گفت: هیچ چیز نمی‌توانست بدتر از این باشد، اما نکته بد دیگر اینجاست که هیچ کس نمی‌داند من تا چه حد غمگین هستم. من غمگین‌ترین اسپانیایی روی زمین هستم و نمی‌توانم این شکست را قبول کنم. وی افزود: ما شکست خوردیم اما ادعای این‌که دوران اسپانیا تمام شده را اصلا نمی‌پذیرم. ما سال آینده برای جام جهانی دوباره به برزیل برمی‌گردیم و به همه نشان می‌دهیم که تنها با شانس نمی‌توان به مقام قهرمانی رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها