در جلسه آتی کریدور شمال - جنوب تصمیم‌گیری می‌شود

اتصال راه‌آهن ایران به آذربایجان

مدیرکل بازرگانی راه‌آهن گفت: کارگروهی متشکل از چهار کشور ایران، هند، آذربایجان و روسیه موضوع احداث راه‌آهن در محور رشت-انزلی-آستارا-آستارای آذربایجان را بررسی و در جلسه آتی معاونان وزرای چهار کشور در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کنند.
کد خبر: ۵۷۵۷۲۳
اتصال راه‌آهن ایران به آذربایجان

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا محمدی ارسی با اشاره به برگزاری اجلاس کریدور شمال - جنوب در شهر باکو، اظهار داشت: در این اجلاس که با حضور نمایندگانی از کشورهای ایران، روسیه، هند، قزاقستان، ترکیه، بلاروس و سوریه برگزار شد علاوه بر ارایه گزارشاتی از سوی این کشورها در مورد اقدامات صورت گرفته بر اهمیت احداث راه‌آهن قزوین - رشت - انزلی - آستارا - آستارا (آذربایجان) تأکید شد.

وی ادامه داد: کریدور شمال - جنوب کریدوری مسیری است که به منظور جابه‌جایی بار ترانزیت  کشورهای جنوب شرق آسیا به شمال اروپا شناسایی شده است.

محمدی ارسی تصریح کرد: این مسیر از بندرعباس تا انزلی و آستارا پیش بینی شده که درحال حاضر تا قزوین برای آن ریل وجود دارد و در جلسات اولیه این گروه مقرر شده بود تا محور قزوین - رشت - انزلی - آستارا - آستارا (آذربایجان) با تشکیل یک کنسرسیوم مشترک میان ایران - روسیه و آذربایجان ساخته شود.

مدیرکل بازرگانی و بازار یابی راه‌آهن با بیان اینکه کار مطالعات محور قزوین - رشت به اتمام رسیده است، گفت: عملیات احداث خط راه‌آهن قزوین – رشت در حال اجرا است و طبق زمان‌بندی صورت گرفته این مهم تا نیمه دوم سال 2014 به بهر‌ه‌برداری خواهد رسید.

محمدی ارسی با اشاره به موافقت این کشورها با پیشنهاد هیئت ایرانی مبنی بر اتمام این پروژه با سرمایه‌گذاری مشترک کنسرسیوم قبلی، تصریح کرد:‌ در این جلسه مقرر شد تا کارگروهی متشکل از چهار کشور ایران، هند، آذربایجان و روسیه موضوع نحوه سرمایه‌گذاری و احداث راه‌آهن در محور رشت - انزلی - آستارا - آستارا (آذربایجان) را بررسی و در جلسه آتی معاونان وزرای چهار کشور که در روسیه برگزار خواهد شد در مورد آن تصمیم‌گیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها