در جلسه آتی کریدور شمال - جنوب تصمیم‌گیری می‌شود

اتصال راه‌آهن ایران به آذربایجان

پیشرفت 70 درصدی خط آهن قزوین - آستارا

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت 70 درصدی پروژه خط آهن قزوین - رشت - انزلی - آستارا، گفت: این پروژه در صورت تأمین منابع مالی تا یک سال آینده تکمیل می شود.
کد خبر: ۵۷۶۶۲۰
پیشرفت 70 درصدی خط آهن قزوین - آستارا

شهریار افندی زاده در گفت‌وگو با مهر  در خصوص پروژه خط آهن قزوین - رشت - انزلی - آستارا افزود: باتوجه به طولانی شدن تشکیل کنسرسیوم میان جمهوری اسلامی ایران، روسیه و آذربایجان، احداث قطعه قزوین - رشت با اعتبارات ملی ایران آغاز شده و تاکنون این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه پروژه در صورت تأمین منابع مالی تا یک سال آینده تکمیل میشود، اظهار داشت: این پروژه اهمیت زیادی در توسعه ترانزیت دارد بنابراین تامین منابع مالی پروژه می تواند سرعت کار را افزایش دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش 80‌ درصدی ترانزیت در سه سال گذشته، گفت: بندر امام خمینی (ره) یکی از مهمترین بنادر کشور است که با 40 میلیون تن ظرفیت به عنوان بندر رسمی کریدور شمال – جنوب معرفی شده است.

افندی زاده با بیان اینکه بخش خصوصی و صاحبان شرکت های حمل و نقل بین المللی تاثیر زیادی بر رشد ترانزیت دارند، اظهار داشت: برنامه ریزی هایی که در کمیته ترانزیت و کارگروه های آن انجام شده است، رشد و توسعه ترانزیت را در کشور بوجود آورد و تاثیر زیادی را بر افزایش در آمد ناخالص ملی داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها