تجهیز واحدهای پیام نور به سامانه آزمون بدون کاغذ

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: در کمتر از یک سال تمام واحدها و مراکز این دانشگاه به سامانه جامع آزمون بدون کاغذ مجهز می‌شوند.
کد خبر: ۵۷۲۳۸۱
تجهیز واحدهای پیام نور به سامانه آزمون بدون کاغذ

حسن زیاری در گفت‌وگو با مهر افزود: طی چهار سال اخیر 15 یا 16 سامانه وسیع در کشور از سوی دانشگاه پیام نور ایجاد شده است که یکی از آنها سامانه جامع آزمون بدون کاغذ است که طراحی سوال از همه نقاط کشور، بانک سوالات، ارسال سوالات، تصحیح آزمون و نمایش نمره بلافاصله بعد از اتمام آزمون از کاربردهای این سامانه است.

وی درباره برگزاری آزمون بدون کاغذ در داخل و خارج کشور و این‌که آیا دانشجویان می‌توانند از منزل آزمون را برگزار کنند، گفت: در خارج کشور به صورت تک‌موردی و محدود با ایجاد شرایط آزمون موارد محدودی بوده که آزمون بدون کاغذ برای دانشجو در منزل برگزار شده است، اما آزمون بدون کاغذ در داخل کشور به صورت حضوری در محلی که مشخص شده برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: در نیم سال گذشته 80 مرکز، در نیم سال جدید بیش از 200 مرکز و در آینده نزدیک تمام مراکز مجهز به سامانه جامع آزمون بدون کاغذ خواهند شد.

وی در مورد این‌که چه زمان تمام مرکز به سامانه آزمون بدون کاغذ مجهز می‌شوند، گفت: زیرساخت‌ها آماده است و به مرور کمتر از یک سال همه واحدها را تحت پوشش قرار می‌دهد، فقط به مقداری بودجه، برنامه‌ریزی و رعایت قوانین نیازمند است وگرنه زیرساخت آماده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها