پلیس بیمه شخص ثالث خودروها را جدی‌تر دنبال کند

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این‌که داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث برای رانندگان خودرو ضروری است، گفت:‌ از پلیس راهنمایی و رانندگی تقاضا داریم که در اجرای اجباری بودن بیمه شخص ثالث برای دارندگان خودرو جدی‌تر برخورد و از تردد خودروهای بدون بیمه شخص ثالث جلوگیری کند.
کد خبر: ۵۷۰۹۵۴
پلیس بیمه شخص ثالث خودروها را جدی‌تر دنبال کند

سیدمحمد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نیروی انتظامی موظف است از تردد خودروها و وسایل نقلیه موتوری بدون بیمه شخص ثالث جلوگیری کند؛ بنابراین از دوستان پلیس می‌خواهیم این موضوع را جدی‌تر بگیرند.

وی افزود: اگر رانندگان خودرو بیمه شخص ثالث داشته باشند، هنگام حوادث، بخش عمده‌ای از آلام آنها تسکین پیدا می‌کند؛ زیرا بخش عمده‌ای از خسارات توسط بیمه پرداخت می‌شود.

کریمی گفت: در واقع در حوادثی که حتی مقصر حادثه متواری می‌شود، این افراد با داشتن بیمه‌نامه می‌توانند خسارات وارده را تا حدود زیادی جبران کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به توزیع کلاه ایمنی رایگان برای موتورسواران گفت: با پخش 3000 کلاه ایمنی در شهر تهران به این اندیشیدم که حتی اگر بتوانیم جان یک نفر را نجات دهیم، درواقع یک خانواده نجات پیدا می‌کند.

وی افزود: در حوادثی که سرپرست خانواده یا هر کدام از افراد خانواده دچار حادثه شوند، درواقع یک زندگی فلج شده و در صورتی که سرپرست خانواده دچار حادثه جرح و ازکارافتادگی شود، خانواده‌ای متلاشی می‌شود؛ بنابراین تلاش می‌کنیم تا جایی که می‌شود از این‌گونه حوادث پیشگیری کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این‌که در بحث حق بیمه‌نامه‌های شخص ثالث باید رانندگان و خودروهای پرخطر و کم‌خطر لحاظ شود، گفت: پژوهشکده بیمه در حال بررسی است تا براساس تحقیقات علمی مشخص کند که رانندگان پرخطر باید چه میزان حق بیمه پرداخت کنند؛ البته تغییر میزان قیمت حق بیمه‌های شخص ثالث و نرخ‌گذاری آن در قانون توسط دولت است؛ بنابراین در حال آماده کردن خودمان هستیم که این تغییرات انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها