معاون رئیس «سیا» به دلایلی که برخی از آنها مرتبط به حمله سال گذشته میلادی به کنسولگری آمریکا در «بنغازی» می‌شود از سمت خود استعفا کرد.
کد خبر: ۵۷۰۷۸۲
معاون رئیس «سیا» استعفا کرد

شبکه «فاکس‌نیوز» گزارش داد «مایکل مورل» معاون رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» روز چهارشنبه به وقت محلی، از سمت خود استعفا کرد.

مورل پس از استعفای اجباری «دیوید پترائوس»، از ریاست سیا به دلیل افشای رابطه پنهانی وی با یک زن متأهل که شرح حالش را می‌نوشت، سرپرست موقت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا شده بود و همچنین از عملکرد «سیا» در خصوص موضوع حمله به کنسولگری آمریکا در «بنغازی» لیبی دفاع کرده بود.

بر اساس این گزارش، «جان برنان» رئیس «سیا»، استعفای مورل را اعلام کرد و گفت که «آوریل هانس» که هم‌اکنون معاون رئیس و مشاور قانونی شورای امنیت ملی آمریکا است، جانشین مورل می‌شود.

مورل موافقت کرده بود که در مباحثات بحث‌برانگیز درباره حمله به کنسولگری آمریکا در «بنغازی»، اشاره‌ای به شبه‌نظامیانی که در این بحث‌ها مطرح شدند، نکند.

استعفای او در بین موجی از گزارش‌های فاش شده اخیر درباره برنامه جاسوسی دولت آمریکا از شهروندان آمریکایی منتشر شده است، برنامه‌ای که به سازمان‌های امنیتی آمریکا چون سازمان امنیت ملی آمریکا و همچنین «اف بی آی»، اجازه می‌دهد که تماس‌های تلفنی و همچنین اطلاعات اینترنتی شهروندان آمریکایی و افراد خارجی را کنکاش کنند.

بر اساس این گزارش، مورل همچنین به دلیل اظهاراتش مبنی برآنکه برنامه بازجویی سیا از افراد مظنون، منجر به تولید اطلاعات مفیدی می‌شود، مورد انتقاد قرار گرفته است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دشمن شماره ۱
Netherlands
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
۰
۰
به امید روزی كه كل امریكا استعفا دهد ، تا آرامش و عدالت به جهان برگردد

نیازمندی ها