عضو شورای مرکزی حزب موتلفه:

وظیفه اصلی خلق حماسه سیاسی بردوش احزاب است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به نقش گروههای سیاسی در انتخابات، وظیفه اصلی خلق حماسه سیاسی را بردوش احزاب دانست.
کد خبر: ۵۶۹۹۲۴
وظیفه اصلی خلق حماسه سیاسی بردوش احزاب است

حبیب الله عسگراولادی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و محمد حسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نیز اسماعیل کوثری عضو هیئت مرکزی اجرایی انتخابات در گفت وگو با برنامه رویداد از رادیو گفت و گو، به تبیین ظرفیتهای نظام در خلق حماسه سیاسی 24 خرداد پرداختند.

عسگراولادی در ابتدای این برنامه و در خصوص ظرفیت‌های کشور برای خلق حماسه ملی گفت: صدا و سیما با مناظرات حساب شده توانست کاندیدای ریاست جمهوری را به نحو احسن معرفی کند، بطوریکه این اطلاع رسانی توسط رسانه‌های ملی و الکترونیک همچنین مناظره‌های حضوری و تلفنی به صورت گسترده انجام گیرد. بعلاوه تبلیغات ویژه برای شناساندن کاندیداها در مراسم نماز جمعه و منابع گسترده شبکه های تلویزیون انجام شده تا مقدمات برای معرفی آنها به خوبی هموار شود.

عسگراولادی در باره ایفای نقش نخبگان تصریح کرد: نخبگان باید احساس وظیفه کنند و مسئولیت شناخت صالحان اصلح را فراهم سازند تا مردم هم از نظرات آنها استفاده کنند. عقاید آنها نباید تنها منحصر به خانواده های آنها باشد بلکه با استدلال منطقی به خلق حماسه ملی کمک کنند  افزود: مردم با حضور فعال در انتخابات و با انتخاب اصلح می توانند حماسه سیاسی را خلق کنند و اگر فرد مورد نظر انتخاب نشد قانون پذیر باشند.

عسگراولادی خاطرنشان کرد: حاکمیت باید با فراهم ساختن زمینه تبلیغات آزاد مردم را آماده کنند تا شاهد مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات حماسه ساز در کشور باشیم.

فضلای حوزه و دانشگاه باید احساس مسولیت کنند و در شرایط فعلی سکوت نکنند، زیرا مردم منتظر اظهار نظر ایشان هستند تا آنها را آگاه کنند.

عسگراولادی افزود: حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات به معنای بیعت مجدد با رهبر انقلاب، تاکید مجدد بر اقتدار نظام، تثبیت امنیت جامعه، آموزش نسل جوان برای خودسازی و مسولیت پذیری، التزام به قانون و تسلیم در برابر نظام موضوعات مهمی است که دشمنان نظام را به یاس می کشاند.

در ادامه گفتگو، محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص اثر گذاری عوامل مختلف در خلق حماسه سیاسی گفت: باید ارکان مختلف جامعه اعم از نخبگان، اساتید، فرهنگیان، معلمان، روحانیون، مداحان و وعاظ در خلق حماسه سیاسی تلاش کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: در میان ارکان مختلف جامعه احزاب وظیفه اصلی را بر عهده دارند و نباید شرط و شروط بگذارند به بهانه‌های مختلف مثلا اینکه صلاحیت شخص مورد نظر آنها تایید نشده است، از عرصه انتخابات دوری و قهر کنند. چرا که حل مشکلات امروز مردم اعم از مشکلات اقتصادی، تورم و تحریم‌ها در گرو برگزاری خلق حماسه پر شور سیاسی و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است.

آصفری با اشاره به وظیفه رسانه در خلق حماسه سیاسی گفت: الحق صدا و سیما در عرصه حماسه سیاسی به خوبی عمل کرد و سایر رسانه‌ها از جمله مطبوعات، احزاب، NGOها، تشکل‌های مردم نهاد باید تلاش بیشتری برای خلق حماسه پر شور سیاسی داشته باشند. چرا که شهدا همواره بر حمایت از انقلاب و دستاوردهای انقلاب تاکید داشتند و یکی از همین دستاوردها عرصه انتخابات است.

محمدحسن آصفری در ادامه گفتگو در خصوص تاثیر حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات گفت: بر اساس قانون اساسی رئیس جمهور پس از رهبر از اختیارات زیادی برخوردار است و اگر رئیس جمهور از پشتوانه عظیم مردم برخوردار باشد، چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین‌المللی می‌تواند با قدرت عمل کند و کارآمد باشد.

اسماعیل کوثری، عضو هیئت مرکزی اجرایی انتخابات نیز در خصوص نحوه اجرای برگزاری انتخابات گفت: پس از تشکیل هیئت مرکزی اجرایی و گذراندن 8 جلسه، کارهای اجرایی انتخابات که بر عهده وزارت کشور است با نظارات این هیئت پیش می‌رود و تا کنون هیچ مانعی بر سر راه نبوده است و حتی تعرفه‌ها به استان‌ها اعلام شده است.

وی تاکید کرد که مسئولان باید تمام تلاش خود را بکار گیرند تا مردم به آسودگی به پای صندوق‌های رای بیایند و وقت کمتری از آنها گرفته شود. بعلاوه آوردن شناسنامه الزامی است و قرار است با رایزنی‌هایی صورت گرفته، مجلس شورای اسلامی با تصویب طرحی فقط با ارائه کد ملی موافقت نموده و دیگر آوردن کارت ملی الزامی نباشد و اخذ رای به راحتی صورت گیرد. همچنین حدود 64 هزار شعبه و صندوق برای انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.

اسماعیل کوثری در پایان گفت: به ستادهای انتخابات نامزدها ابلاغ شده است که نمایندگان کاندیدا در شعبه‌های رای گیری حضور یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها