واکنش ایران به مصوبه پارلمان کانادا

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن مصوبه اخیر پارلمان کانادا علیه کشورمان، این اقدام را مضحک و ناشی از اغراض سیاسی دولت کشوری دانست که با مشکل مشروعیت نداشتن سیاسی به دلیل تقلب در انتخابات مواجه است.
کد خبر: ۵۶۹۳۲۵

سیدعباس عراقچی با بیان این که توجه به امور داخلی و مسائل خارجی مرتبط با منافع ملی، رویه نهادینه شده فعالیت همه پارلمان‌هاست از مصوبه اخیر پارلمان کانادا اظهار تعجب کرد.

وی اظهار کرد: در شرایطی که دادگاه فدرال کانادا وقوع تقلب در انتخابات سراسری این کشور را تأیید کرده و مسائل مهم دیگری مانند نسل‌کشی بومیان کانادا به گونه‌ای که نقض حقوق اساسی این اقلیت از سوی گزارشگران سازمان ملل متحد نیز تأیید‌ شده، همچنان بدون رسیدگی باقی مانده است توجه جدی و رسیدگی فوری پارلمان کانادا به این‌گونه امور، انتظار طبیعی افکار عمومی آن کشور است.

عراقچی تصریح کرد که بانیان این اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران صرفا بی‌اطلاعی و بی‌احترامی خود را نسبت به واقعیات جمهوری اسلامی ایران نشان داده‌اند.

وی اظهار‌ امیدواری کرد که پارلمان کانادا نسبت به سرنوشت صدها بومی این کشور بویژه زنان و دختران بومی ناپدید شده در‌ سال‌های اخیر واکنش فوری نشان دهد. مصوبه پارلمان کانادا مربوط به اعدام عده‌ای از اعضای گروهک تروریستی منافقین در سال 67 است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها