تایید 1702نفر داوطلب برای انتخابات شورای شهر تهران

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: تاکنون مجموع افراد تایید شده در شهر تهران برای انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی به 1702 نفر رسیده است.
کد خبر: ۵۶۸۴۹۹
تایید 1702نفر داوطلب برای انتخابات شورای شهر تهران

حسین طلا گفت: در مجموع استان تهران 8714 نفر داوطلب کرسی های شوراهای اسلامی شهر وروستا شده اند.

وی افزود: 4175 نفر برای کرسی های شورای حدود 460 روستا و 4539 نفر هم برای کرسی های شورای 41 شهر نام نویسی کرده اند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران تصریح کرد: در بررسی اولیه که هیات های اجرایی به ریاست فرمانداران شهرستانهای استان تهران انجام دادند، حدود 644 نفر تایید نشدند که حدود 600 نفر از آنها اعتراض کردند.

وی افزود: در بررسی اولیه که هیات عالی نظارت استان انجام داد ، صلاحیت 314 نفر از آنها دوباره تایید شد.تایید شدگان هیات اجرا را هم هیات های نظارت شهرستانها بررسی کردند و 198 نفر از رد شدگان اعتراض کردند که 112 نفر از آنها تایید شدند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران خاطرنشان کرد: مجددا کسانی که به تایید نشدن خودشان اعتراض داشتند این اعتراض را به هیات مرکزی نظارت ارائه کردند و هیات مرکزی در حال بررسی است.

طلا افزود : تا این لحظه نتایجی که به دست ما رسیده حاکی از آن است که از حدود 169 اعتراضی که به هیات مرکزی نظارت ارسال شده 52 نفر را هیات مرکزی صلاحیت آنها را تایید و صلاحیت  117 نفر را تایید نکرده است و در عمل 52 نفر دیگر به جمع داوطلبان استان تهران که تایید شده اند ، اضافه شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع شهر تهران حدود1960نفر داوطلب داشتیم و تا زمانی که هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان تهران روند بررسی شکایت ها را انجام داد، حدود 1681 نفر تایید شدند که با احتساب بررسیهایی که هیات مرکزی انجام داده است تاکنون 55 نفر در مجموعه تهران بررسی شد که 21 نفر از آنها تایید صلاحیت شدند و به این ترتیب مجموع افراد تایید شده در تهران به 1702 نفر رسیده است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران افزود: در شهر تهران با 1702 نفری که تایید شده اند و 31 کرسی که در این دوره از شورای اسلامی شهر تهران در معرض انتخاب مردم قرار می گیرد، حدود 55 نفر برای هر کرسی رقابت خواهند کرد.

طلا اظهارداشت: طبق برنامه زمان بندی انتخابات، دوازدهم خرداد روز آخر بررسی ها بود اما به دلیل اعتراضی که وجود داشت، توافق شد یک روز دیگر به بررسی اضافه شود و امروز هیات ها به بررسی خودشان ادامه می دهند.

وی افزود: اگر تا پایان امشب فهرست ها به دست ما برسد ، به فرمانداری و بخشداری ها ارسال خواهیم کرد.

آغاز تبلیغات داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا از 16 خرداد

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران اعلام کرد: زمان تبلیغات رسمی برای داوطلبان از 16 خرداد آغاز می شود و تا ساعت هشت صبح 23 خرداد یعنی 24 ساعت قبل از آغاز رای گیری ادامه خواهد داشت.

حسین طلا به همه داوطلبان توصیه کرد موارد قانونی و الزامی را حتما رعایت کنند.

وی افزود: نخستین ناظر بر اعمال آنها خود مردم هستند و کسی که خود قانون را رعایت نکند این انتظار را نمی توان داشت که در شوراهای شهر و روستا برای تصویب برخی قوانین اقدام کند و انتظار داشته باشد که این قوانین رعایت شود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران به داوطلبان گفت:طبق قانون، نامزدها در هر منطقه شهرداری باید رئیس ستاد خود را مشخص کنند و در شهرهای بزرگ در هر منطقه تنها یک ستاد می توانند دایر کنند.

وی افزود: اسامی ستادها و نشانی مکان های آنها باید به فرمانداری ها اعلام شود.

طلا اظهارداشت: قانون و آیین نامه تا ابعاد 70 در 100 سانتی متر آثار تبلیغاتی اشاره دارد.شهرداری ها  مناطقی را برای نصب این تبلیغات مشخص کرده اند و الصاق هر گونه تبلیغات بر روی پست های برق، علائم راهنمایی و رانندگی، باجه های تلفن، تابلو و حتی اماکن خصوصی (مگر با اجازه صاحب بنا) ممنوع است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران افزود: استفاده از تریبون های نماز جمعه، روزنامه های رسمی و دولتی (مگر اینکه با قاعده خاص باشد)، استفاده از اماکن عمومی و دولتی اگر با انعقاد قراردادی برای همه یکسان باشد، منعی ندارد، در غیر این صورت جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: هر گونه دیوار نویسی و راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار ، ممنوع است.

طلا تاکید کرد: اگر قرار است شخصیتی از آن افراد حمایت کند، باید بدون ذکر عنوان باشد.اگر احیانا اسامی افراد معروفی را در آثار تبلیغاتی خود می آورند ، حتما باید قبل از آن رضایت آن فرد به صورت کتبی گرفته شده باشد که اگر هیات اجرایی طلب کرد ارائه کنند.اگر القالبی مثل دکت ، مهندس و یا سمتهایی که دواطلب تاکنون داشته است در آثار تبلیغاتی استفاده شود ، حتما باید مدارک آنها موجود باشد و در صورتی که هیات های اجرایی طلب کرد، ارائه کند.

وی در مورد پیگیری تخلفات انتخاباتی داوطلبان اظهارداشت: برخورد نیروی انتظامی با تخلفات در قانون مشخص شده است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران افزود: در مواردی هم معمولا بخشداری ها و فرمانداری ها، گروههایی را با نام گروههای امحاء اماده می کنند که مجموعه ای از عوامل اجرایی، نظارت، نیروی انتظامی و افراد مسئول در آن حضور دارند و برای اعمال قانون اقدام می کنند.

طلا یادآورشد: داوطلبانی که هم اکنون بروشورهای خود را توزیع یا در سایت ها تبلیغات می کنند، حکم کسی را دارند که قرار است در مسابقه دو شرکت بکنند و زودتر از بقیه حرکت می کنند.اگر این کار انجام شود حتی اگر پیروز هم بشود، مردم او را به عنوان پیروز این رقابت نمی دانند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران افزود: در حال رصد موارد تخلف هستیم و مدارک و مستندات آن به قوه قضائیه ارسال می شود.(واحدمرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
۰
۰
چرا اجازه میدهید عمرتان بیهوده

در ترافیك... به هدر برود؟...و...؟؟؟

به نظرتان چند سال عمر میكنید؟

آیا باور دارید:

(زندگی ساختنی است نه گذراندنی)

نیازمندی ها