به دنبال رویکرد سیاسی و غیراقتصادی شرکت پژو در قبال شریک ایرانی خود، رقیب فرانسوی این شرکت(رنو) بتدریج سهم بازار پژو در ایران را از آن خود کرده است.
کد خبر: ۵۶۸۲۷۵

به گزارش ایسنا، از اوایل سال 91 شرکت فرانسوی پژو تحت‌تاثیر فعالیت‌های لابی صهیونیستی ـ ضدایرانی اعلام کرد که تمام فعالیت‌ها و ارسال قطعات به شریک ایرانی خود را متوقف خواهد کرد.

به موازات این اقدام پژو، اما رقیب فرانسوی این شرکت(رنو) در رویکردی کاملا متفاوت و در برهه‌های زمانی متفاوت بر ادامه حضور و گسترش فعالیت‌ها در بازار ایران تاکید کرده است به‌گونه‌ای که اخیرا نیز پیمان کارگر ـ مدیرعامل رنو ایران ـ اظهار کرده که مرحله دوم فعالیت‌های این شرکت فرانسوی در ایران با محوریت افزایش تنوع محصولات، رشد سرمایه‌گذاری و آغاز صادرات کلید خورده است.در این شرایط نگاهی به آمارهای تولید دو محصول 206 و تندر 90 به عنوان شاخص‌ترین خودروهای تحت برند دو شرکت فرانسوی پژو و رنو نشان از کسب تدریجی سهم بازار پژو از سوی رقیب فرانسوی‌اش دارد.

به عنوان مثال در حالی که در فروردین 90 در مجموع ده هزار و 554 دستگاه پژو 206 در ایرا‌ن‌خودرو تولید شده بود، این تعداد با کاهش 92 درصدی به 808 دستگاه در فروردین 92 کاهش یافته است.

البته نکته قابل توجه آن است که 206 تولید شده در فروردین امسال نیز خودرویی بومی شده بوده و در تولید آن از هیچ‌یک از قطعات شرکت پژو استفاده نشده است، بنابراین می‌توان گفت که تولید شاخص‌ترین خودروی تحت برند پژو در ایران نه 92 درصد، بلکه صددرصد کاهش یافته است.

در مقابل اما تولید خودروی تندر 90 در فروردین امسال در مقایسه با فروردین 90 تنها حدود 11 درصد کاهش داشته و از 1233 دستگاه در فروردین 90 به 1088 دستگاه رسیده است. بنابراین در شرایطی که تولید انواع خودروهای سواری در ایران در یک سال اخیر حدود 57 درصد کاهش و تولید پژو 206 فرانسوی نیز به صفر رسیده است، اما تیراژ تولید تندر 90 تقریبا در سطح تولید دو سال پیش حفظ شده است.

به این ترتیب به اعتقاد کارشناسان به نظر می‌رسد که پژو، بازنده بزرگ بازی‌های سیاسی برخی کشورهای متخاصم و رنو، برنده اصلی آن بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها