درخواست سنای پاکستان برای اجرای سریع‌تر خط لوله صلح

کمیته نفت و منابع طبیعی مجلس سنای پاکستان خواستار تسریع در طرح ساخت خط لوله واردات گاز از ایران شد.
کد خبر: ۵۶۷۲۱۶

به گزارش شانا و به نقل از پایگاه اینترنتی آنلاین‌نیوز، کمیته نفت و منابع طبیعی مجلس سنای پاکستان به وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان دستور داد تا به ساخت خط لوله گازی ایران ـ پاکستان شتاب دهد و این طرح را در زمان مقرر تکمیل کند.

نشست این کمیته هفتم خردادماه جاری در پارلمان پاکستان برگزار شد.

کمیته نفت و منابع طبیعی مجلس سنای پاکستان همچنین پیشنهاد داد تا فعالیت و کار ساخت نیروگاه‌ها و واحدهای تولید برق در بندر گوادر و دیگر مناطق حومه شهر به منظور استفاده از گاز وارداتی از ایران آغاز شود.

این کمیته همچنین پیشنهاد داد تا تلاش‌هایی برای واردات گاز ترکمنستان با خط لوله تاپی از مسیر ایران و نه افغانستان انجام شود.

در همین باره عبید سعید، مشاور وزیر نفت پاکستان نیز تضمین کرد که ساخت بخش پاکستانی خط لوله واردات گاز از ایران تا دسامبر ٢٠١٣ تکمیل خواهد شد.

وی افزود: ایران ٤٠ درصد این طرح را با لوله‌گذاری در ٢٥٠ کیلومتر در شهر کبد (Kabad) تکمیل کرده است و ارزیابی و امکان‌سنجی مسیر این خط لوله در خاک پاکستان به پایان رسیده است.

این مقام ارشد اظهار کرد: اسناد این طرح به دولت جدید پاکستان ارائه می‌شود و پس از تصویب، فعالیت روی آن آغاز خواهد شد.

دولت پاکستان بی‌اعتنا به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بیست و یکم اسفند ١٣٩١ ساخت بخش پاکستانی خط لوله ایران ـ پاکستان را آغاز کرده است که با آغاز صادرات گاز ایران به پاکستان در سال ٢٠١٤ میلادی، این کشور پس از ترکیه، دومین دریافت‌کننده گاز طبیعی از ایران خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها