اسد:پاسخ صهیونیست‌ها را قاطعانه می‌دهیم

موشک‌های اس 300 وارد سوریه شد

لاریجانی:

عدم بازگشت آرامش به سوریه خطر انفجار بمب افراطی گری در منطقه را درپی دارد

امیل لحود رئیس جمهور سابق لبنان بعدازظهر امروز با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۶۷۱۴۳
عدم بازگشت آرامش به سوریه خطر انفجار بمب افراطی گری در منطقه را درپی دارد

در این دیدار امیل لحود از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست و برادر لبنان نام برد و با تقدیر از حمایت‌های سیاسی و معنوی کشورمان از لبنان طی سالهای اخیر گفت: مردم لبنان هیچگاه کمک‌های دوستانه و برادرانه ایران را بویژه در دوران‌های دشوار مقاومت علیه تهاجم رژیم صهیونیستی به خاک خود را فراموش نخواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به تحولات سوریه افزود: لبنان نمی‌تواند درخصوص آنچه در حال حاضر علیه مردم و حکومت سوریه در جریان است بی تفاوت باشد و بر این باور است که دوستان سوریه باید به این کشور کمک کنند تا در مسیر مبارزه با تروریست‌ها و حفظ خط مقاومت به پیروزی نائل شود.

رئیس جمهور سابق لبنان همچنین گفت: رژیم صهیونیستی در پی ایجاد ناآرامی و بی ثباتی در کل منطقه بویژه در سوریه و لبنان است تا از این رهگذر به مقاومت آسیب برساند.

در ادامه این دیدار همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه طولانی روابط دوستانه بین مردم و مسوولان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و لبنان گفت: مقاومت و مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی واژگان و عبارات آشنایی برای ملت ایران است که باعث نزدیکی دو ملت دوست و برادر شده است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع سوریه گفت: شرایط جاری در سوریه، تأثیرگذاری راهبردی بر اوضاع منطقه دارد و در صورتی که ثبات و آرامش به این کشور بازنگردد خطر انفجار بمب افراطی گری در کل منطقه را در پی خواهد داشت.

لاریجانی ادعای برخی کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای مبنی بر لزوم استقرار دموکراسی در سوریه را با استفاده از تسلیح تروریست‌ها و کشتار مردم این کشور مضحک و غیرواقعی خواند و افزود: باید به سوریه مهلت داد تا به اصلاحات پایدار سیاسی و اقتصادی خود بپردازد و صدور دموکراسی به این کشور از بیرون و با زور اسلحه و تروریزم ممکن نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: آنچه در صحنه تحولات سوریه مشهود و محسوس است حس ماجراجویی جدید برخی کشورها و بویژه رژیم صهیونیستی است که هدف آن شکستن خط مقاومت و تضعیف فرهنگ مقابله با سیاست‌های مذبوحانه این رژیم غاصب در کل منطقه است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها