ادامه حملات موشکی گروه‌های تروریستی به لبنان

دو روز پس از شلیک دو خمپاره به منطقه جنوب بیروت یک بار دیگر گروه‌های تروریستی به یکی از شهرهای لبنان موشک شلیک کردند. به گزارش ایرنا، گروه‌های مسلح تروریستی مستقر در مناطق مرزی لبنان و سوریه، سه موشک از داخل خاک سوریه به منطقه «النعمات» شهرهرمل پرتاب کردند. بر اثر این حمله موشکی یک زن کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند و به اموال عمومی و مردم خسارت زیادی وارد آمد. گروه‌های مسلح تروریستی مستقر در مناطق مرزی لبنان و سوریه، بارها شهر هرمل و مناطق اطراف آن را مورد حملات موشکی قرار داده‌اند. اهالی منطقه از دولت لبنان خواسته‌اند که از آنها در مقابل حملات تروریست‌های مسلح حمایت کند.
کد خبر: ۵۶۶۸۴۳

در یک رخداد دیگر دیروز اعلام شد افراد مسلح ناشناس به سوی یک پاسگاه ایست و بازرسی ارتش لبنان در نزدیکی شهرک مرزی عرسال در شرق دره بقاع تیراندازی کردند که براثر آن، دو سرباز لبنانی کشته و یک نفر دیگر زخمی شد. به گزارش بی بی سی، فرد زخمی هم پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.این پاسگاه در نزدیکی مرز لبنان با سوریه است و مهاجمان که با یک دستگاه خودرو به آن نزدیک شده بودند، پس از تیراندازی به سوی نظامیان لبنانی به آن سوی مرز گریختند.منطقه مرزی اطراف عرسال از مناطقی است که مخالفان مسلح سوری برای رفت و آمد افراد و قاچاق اسلحه به داخل سوریه از آن استفاده می‌کنند.

در یک تحول دیگر نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان اعلام کرد انتخابات پارلمانی این کشور اواسط ماه آینده میلادی برگزارخواهد شد. به گزارش ایلنا، نخست‌وزیر موقت لبنان افزود: در صورت تمدید دوره فعالیت پارلمان کنونی، احتمال تاخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی وجود دارد. گروه‌های موسوم به 8 مارس طرفدار ادامه کار پارلمان فعلی هستند اما گروه‌های موسوم به 14 مارس می‌گویند باید با برگزاری انتخابات نمایندگان جدیدی وارد پارلمان شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها