نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: تورم نتیجه این است که دولت‌ها بدون درآمد و یا بیش از درآمدشان هزینه می‌کنند.
کد خبر: ۵۶۶۸۰۸
تورم نتیجه درآمد پایین دولت‌ است

سیدمحمد غرضی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه رادیویی پرس‌وجو که از شبکه رادیویی جوان پخش شد، گفت: شعار اصلی من تعمیق نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی است. در 30 سال گذشته جمهوریت و اسلامیت مغفول بوده است.

وی افزود: کشور باید بدون تورم پیش برود و شعار اصلی من دولت ضد تورم است.

غرضی ادامه داد: تورم نتیجه این است که دولت‌ها بدون درآمد و یا بیش از درآمدشان هزینه می‌کنند. اگر این مفهوم به مردم منتقل شود که دولت‌ها به هیچ وجه صلاحیت شرعی و قانونی ندارند که بیش از درآمد هزینه کنند، تورم حل می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ظرف 100 سال گذشته تورم پوست ملت را کنده و تولید را از گردونه زندگی آنها خارج کرده است و هر چه لازم داشتیم از خارج وارد می‌شد.

وی با انتقاد از اینکه تصور می‌شود تورم یک درد لاعلاج است، اظهار داشت: وقتی به صورت بخشی به دولت نگاه کنیم موفق نخواهیم شد بلکه دولت را باید به صورت یک مجموعه دید.

غرضی تاکید کرد: کلیت دولت بایستی یک واحد عظیم دولت را اداره کند. اگر یک روز به انرژی، یک روز به مخابرات و یک روز به تولید بپردازیم، این شکستگی‌ها باعث غفلت از تصمیم‌گیری‌های ستادی می‌شود. دولت باید در انجام وظایف خود به اندازه درآمد هزینه کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به کاهش ارزش پولی کشور گفت: ظرف 100 سال گذشته به مراتب ارزش پولی ما کاهش یافته و این کاهش نسبت به ابتدای انقلاب 500 برابر و نسبت به دوران مشروطه پنج هزار برابر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تورم‌های بالا علت اصلی به راه نیفتادن تولید است، گفت: وقتی می‌خواهیم پول مردم را در بانک نگه داریم، باید بیش از تورم سود به سرمایه‌دار بدهیم در غیر این صورت این پول از بانک خارج می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین از میزان بالای سود تسهیلات بانکی انتقاد کرد و گفت: در این صورت مردم مجبورند جنس بد با قیمت بالا بخرند.

غرضی با اشاره به میزان 1200 میلیارد دلار دریافتی دولتهای 20 ساله اخیر گفت: با این وجود الان وضع بسیار بدتری نسبت به اوایل انقلاب داریم.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها