گفت‌وگو با مرد متفاوت سیاست ایران

غرضی: باز هم نامزد می شوم

سید محمد غرضی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی فکر می‌کردند توسعه همراه تورم اشکالی ندارد اما سازندگی همراه تورم پایدار نمی‌ماند.
کد خبر: ۵۶۸۲۵۸
سازندگی همراه تورم پایدار نمی‌ماند

سید محمد غرضی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ابتدای سخنان خود در برنامه«دیدگاه» که از شبکه اول سیما پخش می‌شد گفت: بنده به عنوان یکی از سربازان انقلاب به مدت بیش از 50 سال در این مسیر با متن مردم بوده‌ام.

وی افزود: بنده پس از انقلاب سالیانی فراری و سپس خدمت امام در نجف بودم. من 16 سال وزیر، استاندار خوزستان، و نماینده مجلس بودم.

غرضی با بیان اینکه 100 سال گذشته ایران را کم و بیش می‌شناسم، تأکید کرد: می‌خواهم 100 سال آینده ایران را به نحوی که مردم می‌پسندند، تصویر کنم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما در 100 سال گذشته در بخش اسلامیت همیشه با دولت‌هایی مواجه بودیم که همراه با تورم بودند، تورم یعنی دست در جیب فقرا و به نفع اغنیا عمل کردن، در اسلامیت درست نیست اینگونه پایگاه اجتماعی دولت‌ها درست می‌شود.

غرضی در ادامه سخنانش تصریح کرد:‌ ما در 100 سال اخیر همیشه با کاهش ارزش پول ملی مواجه بودیم که از ابتدای انقلاب تاکنون 500 برابر و نسبت به دوره مصدق هزار و 500 برابر کاهش ارزش پولی ملی را شاهد هستیم، در حالی که کشور وقتی پیشرفت می‌کند که پول ملی ارزش خودش را نگه دارد.

وی با بیان اینکه دولت‌هایی که آمدند دولت‌های خدمت‌گذار بودند، گفت: نسل ما سه اقدام بزرگ انقلاب، جنگ تحمیلی و سازندگی را پشت‌سر گذاشته است، انقلاب خدمات فیزیکی زیادی داشته اما در اینکه حکومت ارزش پول ملی را حفظ کند، غفلت شده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: آنها فکر می‌کردند که توسعه به همراه تورم اشکالی ندارد در حالی که سازندگی همرا تورم پایدار نمی‌ماند، کشور امروز طوری محتاج شده که کره و گندم وارد می‌شود.

غرضی خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور به صورت نزولی حرکت می‌کند و تورم بدون اشتغال از دولت قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه کسانی که مسئول اداره کشور بودند افراد بزرگواری هستند اما اصول کشورداری را رعایت نکردند، گفت: غفلت از جیب فقرا مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید به آن توجه کنیم. اشتغال در کشور سرنگون شده زیرا تولید سرنگون شده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: صدها کارخانه، هزاران سوله و ده‌ها هزار آدم در 100 سال اخیر به تولید روی آوردند اما هیچ آثاری از آنها نیست، تولید باید تداوم داشته باشد.

وی افزود: در مواقعی که دولت به تولید کمک کرده این کارخانه‌ها مدتی کار کردند اما بعد از بین رفتند چون نمی‌توانند در مقابل تولیدات خارجی داوم بیاورند. در خارج سرمایه با نرخ کم به بهره می‌رسد اما در اینجا هزینه سرمایه بالا است.

غرضی اظهار داشت: تورم جیب فقرا را خالی و جیب اغنیا را پر می‌کند که هر دو برای کشور مشکل ایجاد می‌کند،مشکلات کشور از جمله مشکل فرهنگ، انسجام سیاسی، کشورداری و احزاب بدون حل موضوع تورم برطرف نمی‌شود .

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: هم‌اکنون 105میلیون مشترک تلفن داریم، که همه اینها سرمایه ملی است برای اینکه نیاز مردم را برطرف کرده است، سرمایه‌گذاری باید نیاز مردم را برطرف کند.

وی تأکید کرد: تا زمانی که کار به مردم واگذار نشود، هزینه‌های دولت از درآمدهایش بیشتر خواهد بود، مردم می‌دانند که چه کاری باید انجام دهند، برای این موضوع تصمیمم بر این است دولتی تشکیل دهم که در آن اتفاقات گذشته رخ ندهد، هر دولتی روی کار آمده است، مسئولان دولت‌های قبل را خانه نشین کرده است، در چهار دوره متوالی، هرکسی در این کشور مسئولیت به دست گرفته، تبدیل به فردی شده که دولت بعد از او نه تنها استفاده نکرده بلکه خلقیات او را هم استحضاء کرده‌اند.

غرضی خاطرنشان کرد: وقتی کسی پس از گذشت هشت سال، کار یاد می‌گیرد اما پس از روی کار آمدن دولت بعدی، او کنار می‌رود و رفیق ستادی رئیس‌جمهور جدید مسئول می‌شود و بدین ترتیب هزینه‌های کشور بالا می‌رود، امیدوارم دولت‌های بعدی از این روش و رویه استفاده نکنند و امیدوارم کشور بتواند از ذخایر خودش استفاده کند. مقصود از تغییر تعویض است، تغییر بلی ولی تعویض نه.

به گفته وی، تغییر به قانون می‌گویند، دولت مکلف است قوانین را تغییر دهد نه اینکه افراد و مسئولان را تغییر دهد، قوانین هستند که می‌توانند به حاکمیت استحکام ببخشند. افراد وقتی تغییر می‌کنند، حاکمیت را سست می‌کنند و هزینه کشور افزایش می‌یابد، با توجه به 50 سالی که بنده در بخش‌های مختلف تجربه دارم و با توجه به 30 سالی که در نظام جمهوری اسلامی خدمت کرده‌ام، باید بگویم از ابتدای انقلاب تا کنون 330 استاندار تغییر کرده است یعنی به طور میانگین هر سال 10 استاندار عوض شده‌اند.

این نامزد ریاست‌جمهوری در ادامه با انتقاد از تغییرات مداوم استانداران در دوره‌های مختلف ریاست‌جمهوری و دولت‌، تأکید کرد: تصور کنید خانه‌تان را یک و نیم ساله اداره کنید و سپس فرد دیگری مسئول شود، آیا به این شکل می‌شود مدیریت و مسئولیت قابل قبولی داشت؟

وی ادامه داد: بایستی در هر استان پاسخگوی مردم خود استاندار باشد نه اینکه این اتفاق سوء بیافتد که همه تهران‌نشین شوند برای اینکه کسی به شکایت آنان در شهرستان‌ها رسیدگی نمی‌کند؛ ما باید یک روزی در کشور 30 استان مانند تهران داشته باشیم.

غرضی تأکید کرد: اینکه بنده کاندیدا شوم و سپس ستاد تشکیل دهم و بعد از انتخابم به عنوان رئیس‌جمهور، اعضای ستادم در کابینه حضور یابند و وزیر و یا معاون وزیر و یا استاندار شوند، اقدامات این‌چنینی در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و هرکسی هم دست به چنین کاری زده، شکست خورده است.

وی گفت: با توجه به تجربه گذشته اگر افرادی که می‌توانند کار معناداری انجام دهند نه افرادی که روابط معناداری داشته باشند، یعنی بتوانند کاری که مورد تأیید مردم باشد را انجام دهند،‌ این افراد می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند.

 وی افزود: دولت‌های گذشته ما خدمتگزار بودند اما پاسخگو نبودند اگر دولت پاسخگو باشد باید جانب مردم را بگیرد و این مسئله نیازمند حفظ ارزش پول ملی است.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد:‌ دولت باید به گونه‌ای کار کند تا اقتصاد جامعه تثبیت شود. انضباط فکری دولت نیز نیازمند یک مسئله مهم است. ما باید از گذشته درس بگیریم و بگوییم این کشور همه چیز دارد اما مدیریت سیاسی و اقتصادی آن بسیار ضعیف عمل کرده است.

غرضی در ادامه تصریح کرد: قانون باید علاوه بر اینکه به تأئید مجلس برسد باید مورد پذیرش عامه مردم نیز باشد و در این صورت است که با قوانین همراهی می‌‌کنند.

وی افزود:‌ سرمایه ملی باید در جایی مصرف شود که اقتدار ملی کشور و قدرت اقتصادی حفظ شود که نمونه آن شبکه گازرسانی و آب‌رسانی در کشور بوده است که من هم در آن مشارکت داشته‌ام.

غرضی در پایان سخنان خود تصریح کرد: انشالله من بتوانم با ایجاد یک دولت ضد تورم بتوانم در مسیر خدمت به شما حرکت کنم.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها