بکن‌باوئر: برای حفظ کشتی تلاش خواهم کرد

فرانتس بکن‌باوئر اسطوره فوتبال آلمان از جمله شخصیت‌های برجسته دنیای ورزش است که خواستار ادامه حضور کشتی در بازی‌های المپیک شده است.وی گفت: شخصا از تلاش‌های کشتی‌گیران پشتیبانی می‌کنم و دست به کار خواهم شد تا این ورزش پرهیجان همچنان در برنامه بازی‌های المپیک باشد. کشتی باید در المپیک باقی بماند. کشتی از دهه‌های گذشته تا امروز پیش از آن‌که یک رقابت جوانمردانه ورزشی باشد، نقشی برجسته در دیگر ورزش‌ها داشته است.
کد خبر: ۵۶۶۴۳۵

در هفته‌های گذشته قهرمانان دیگر رشته‌های المپیکی به حمایت از کشتی برخاستند که هایکه درشلر، ستاره پرش طول زنان دنیا و اوله بیشف قهرمان جودوی المپیک پکن از این افراد هستند. به نوشته پایگاه اینترنتی مجله اشپیگل همچنین صدها هزار نفر نام خود را در فهرست حامیان فدراسیون کشتی آلمان به ثبت رسانده‌اند.

کارلوس: طرفداران کشتی، ارتشی بزرگ هستند

روبرتو کارلوس، ستاره سابق تیم ملی فوتبال برزیل که برای دو فصل در تیم ‌ آنژی ماخاچ کالا‌ روسیه بازی می‌کرد و در‌حال‌حاضر مدیر این تیم است، معتقد است، حذف کشتی از المپیک اشتباه است.وی گفت: مبارزه به عنوان یک شکل از رقابت در همه زمان‌ها و ‌میان تمام مردم وجود داشته است. ممکن است به این موضوع استناد کنند که آیا این دوئل تماشایی است یا خیر، اما واقعیت این است که این رشته ارتش عظیمی از طرفداران را در سراسر جهان دارد و واقعیتی مسلم است.

کارلوس ادامه داد: فدراسیون بین‌المللی کشتی نزدیک به 180 کشور جهان را گرد هم می‌آورد. کشتی در کشور من برزیل و اسپانیا، جایی‌که بیشتر زندگی حرفه‌ای من در آنجا گذشت و ترکیه و روسیه جایی‌که من در آنجا فوتبال بازی کردم، یکی از رشته‌های مهم ورزشی است.کارلوس گفت: حذف کشتی از المپیک می‌تواند یک اشتباه بزرگ باشد، چون در نتیجه آن میلیون‌ها نفر از جوانان امکان شرکت در ورزش‌ مورد علاقه خود را از دست می‌دهند. آنها دیگر نمی‌توانند رویای شرکت در بازی‌های المپیک را در سر بپرورانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها