انصاری: به علت تعمیرات، مراسم امسال فقط یک روز است

اعلام برنامه‌های مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره)

رئیس ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) با بیان این ‌که مراسم امسال به علت تعمیرات حرم، فقط در شب سیزدهم و روز چهاردهم برگزار می‌شود، جزئیات برنامه‌های این مراسم را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۶۶۲۰۳

به گزارش مهر، محمدعلی انصاری دیروز در نشست خبری گفت: مراسم بیست و چهارمین سالگرد رحلت حضرت امام(ره) با برنامه‌های بسیار خوب، جامع و با همدلی و وفاق کامل بین همه دستگاه‌های دولتی و ارکان کشور دنبال می‌شود.

وی افزود: هشت سال است که در دولت آقای‌احمدی‌نژاد، سالگرد ارتحال امام را برگزار می‌کنیم، انصاف این است در این جایگاه از تلاش‌های آنان و زحماتشان به خاطر برنامه‌های خوبی که برای برگزاری مراسم ارتحال امام داشتند، تشکر کنم.

وی ادامه داد: حرم در پهنه پنج کیلومتر و شعاع چند کیلومتر با حضور دستگاه‌های اجرایی، شهرداری و دیگر نهادها آماده برگزاری مراسم است و در حوزه پیرامون حرم کارهای مهم خدماتی مثل دایر کردن ایستگاه‌های صلواتی، فرهنگی، خدمت‌رسانی به مردم و زمینه‌سازی برای امور بهداشتی و درمانی انجام شده است.

انصاری با بیان این ‌که صد هزار نفر از نیروهای شهرداری مشغول آماده‌سازی و پاکسازی محیط‌های پیرامون حرم هستند، گفت: مراسم بزرگداشت روز چهاردهم خرداد از ساعت 9 صبح با قرائت قرآن کریم و عزاداری مداحان شروع شده و در ادامه با سخنرانی یادگار امام آقای حجت‌الاسلام حسن خمینی و سخنرانی رهبر معظم انقلاب ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به این ‌که در مراسم امسال میلیون‌ها مهمان داخلی و چند صد نفر مهمان خارجی حضور دارند، افزود: چهاردهم خرداد امسال در آستانه انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری است و لازم به ذکر است به لحاظ محدودیت به خاطر ساخت و ساز، امسال قبل و بعد از روز چهاردهم خرداد مراسم نخواهیم داشت و فقط مردم و عزاداران در روز چهاردهم خرداد و شب قبل از آن می‌توانند از برنامه‌های امسال استفاده کنند.

زائران بیمه می‌شوند

انصاری به برنامه‌ای برای بیمه کردن زائران امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به این ‌که امسال مراسم در ماه حرام برگزار می‌شود، بیمه افراد در این ماه تفاوت دارد لذا دستگاه‌های بیمه از روز سیزدهم خرداد که آغاز حرکت کاروان‌ها به سمت تهران است خدمات بیمه‌ای را انجام می‌دهند و زائران تحت‌پوشش درمان، خدمات و حوادث قرار می‌گیرند که امیدواریم حادثه تلخی به وجود نیاید.

رئیس ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام وجود ایستگاه صلواتی با همکاری نهادهای مختلف و فراهم شدن امکانات خوب و برنامه‌های فرهنگی را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: شرکت مترو و اتوبوسرانی تهران به صورت منظم مردم تهران را به حرم منتقل خواهند کرد.

انصاری به کارهای فرهنگی پیش‌بینی شده برای روز چهاردهم خرداد اشاره کرد و گفت: کمیته‌هایی شامل دستگاه‌های اصلی و متولیان فرهنگی کشور مثل سازمان صداوسیما، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه‌ها و مراکز وزارت آموزش و پرورش، محصولات بسیار خوب و ارزشمندی را آماده توزیع کرده‌اند.

دبیر ستاد ارتحال امام گفت: محصولات فرهنگی ما که ویژه نوجوانان و دانشگاهیان تهیه شده است شامل بسته‌هایی مانند پنجاهمین سال نهضت امام خمینی و اقتصاد مقاومتی در اندیشه امام، ویژه‌نامه بوی یار، انتخابات در آثار امام، سیره و سلوک امام و کتاب‌های وصایای امام است.

وی افزود: حقوق مردم در اندیشه امام، حدیث بیداری، امام علی(ع) و عدالت در اندیشه امام، بیداری اسلامی، 333 روز انقلاب در اوج عزت و اخلاق در منظر امام همراه لوح فشرده نرم‌افزار دیوان امام، لوح سایه دوست، نرم‌افزار وصیت‌نامه امام و نماآهنگ‌هایی از آثار امام از دیگر بسته‌های فرهنگی تهیه شده است.

انصاری به برگزاری نمایشگاه‌هایی در روز چهاردهم خرداد در حرم مطهر اشاره کرد و گفت: نمایشگاه روایت دلدادگی و پنج نمایشگاه در پنج فرهنگسرای تهران و مراکز استان‌ها و برگزاری نمایشگاه نهضت امام خمینی(ره) در باغ‌موزه قصر از جمله برنامه‌های فرهنگی دیگر است.

مهمانان خارجی، خودشان هزینه بلیتشان را داده‌اند

وی در ادامه به حضور مهمانان خارجی در مراسم پرداخت و گفت: مهمانان خارجی با توجه به مشکلات زیادی که در زمینه فراهم کردن ویزا بود، شرکت کرده‌اند که هزینه بلیت هواپیمای همه زائران خارجی با هزینه شخصی خودشان پرداخت شده‌ است و فقط ما در کشور کار پذیرایی از آنها را انجام می‌دهیم و در صورت لزوم و ضرورت بازدید آنها را از مکان‌هایی مشخص فراهم می‌کنیم.

وی افزود: تا امروز 458 داوطلب و مهمان ویژه خارجی داریم که با اعزام 263 نفر از مهمانان منتخب موافقت شده است که این مهمانان از کشورهای انگلیس، ایتالیا، آذربایجان، روسیه، رومانی، آلمان، تاجیکستان، ارمنستان، پاکستان و هند حضور می‌یابند. علاوه بر این مهمانان خودجوش از مرزهای زمینی و کانال‌های مرزی خود را به حرم مطهر خواهند رساند که با توجه به مساله انتخابات، خبرنگاران خارجی هم حضور گسترده‌ای در این مراسم دارند.

رئیس ستاد ارتحال امام در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌ که آیا به دلیل حاشیه‌های سال‌های گذشته‌، مراسم امسال فقط در یک روز برگزار می‌شود، گفت: مراسم ارتحال امسال به یاری خداوند بدون کمترین حاشیه‌ای برگزار می‌شود و در اوج امنیت و آزادی مردم در آن شرکت می‌کنند که از بیانات رهبر فرزانه انقلاب بهره‌مند شوند و هیچ حاشیه‌ای هم به‌وجود نخواهد آمد.

وی ادامه داد: نیروهای متعهد مسئولیت برگزاری مراسم را برعهده دارند و با وفاق کامل کنار یکدیگر هستیم.

انصاری تصریح کرد: این ‌که مراسم فقط در روز چهاردهم خرداد برگزار می‌شود هیچ ارتباطی به انتخابات و مراسم گذشته ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها