سید محمدغرضی:

توسعه جمهوریت و اسلامیت؛ دو برنامه اصلی

سید محمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: من دو برنامه اصلی برای ملت ایران دارم و این دو برنامه توسعه جمهوریت و اسلامیت است.
کد خبر: ۵۶۶۱۶۷
توسعه جمهوریت و اسلامیت؛ دو برنامه اصلی

سید محمد غرضی در نشستی خبری که در دفتر کارش برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره اینکه فضای رقابت را چگونه می بینید؟ افزود: من فضا را رقابتی نمی بینیم بلکه فضا را فضای همکاری می بینم.

وی گفت: ما هشت نفر کاندیدا مامور هستیم که جامعه را به سمت صندوق های رای هدایت کنیم و حرف هایی بزنیم که مردم به پای صندوق های رای بیایند تا جمهوری اسلامی توانمند تر و بهتر شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: در این انتخابات حداقل من رقیب نیستم بلکه خواهان آن هستم که هر کسی مطابق ظرفیتی که دارد مردم را پای صندوق های رای بیاورد و هرکس که بیشتر مردم را پای صندوق آورد آن محق است که کشور را اداره کند.

غرضی گفت: اصولا در اسلام رقابت نیست و فقط در کار خیر می شود حرکت کرد و مسابقه داد.

وی درباره برنامه هایش افزود: من برای نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی یک قداست قائلم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقتی که انقلاب در مسیر پیروزی بود یک هفته قبل در خیابان های تهران گفتند برادری، برابری، حکومت عدل علی و هفته بعد شد نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی و امام محکم پای این شعار ایستادند.

غرضی افزود: درباره جمهوری اسلامی قبل از اینکه مردم در خیابان ها این حرف را بزنند هیچ کسی این حرف را نزده است نه حزب و گروهی و این از متن مردم در آمده است.

وی اظهار داشت: متن آن چیزی است که در بین مردم به صورت فی سبیل الله رایج می شود.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه  برنامه من این است که جمهوریت را توسعه بدهم، گفت: جمهوریت یعنی اینکه مردم در امور خودشان از اراء عام بهره مند شوند که البته این موضوع در یک شکل هایی بوجود آمده است و احزاب گفتند که جمهوریت را می خواهیم توسعه دهیم اما آرا مردم را  نگه نداشته اند و از جمهوریت نظام دفاع نشده است.

غرضی با طرح این سوال که به چه شکل می شود از جمهوریت نظام دفاع کرد، گفت: در صورتی که شعارهایی که داده می شود پایدار شود یعنی مردم به آن آرا اعتقاد پیدا کنند.

وی تصریح کرد: به نظر من تاکنون هیچ گروه و جمعیتی  نتوانسته از جمهوریت نظام دفاع کند چرا که نتوانسته است آرا را ظرف این 30 ساله در کشور به دست بیاورد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه من از جمهوریت دفاع می کنم، گفت: در مدت 33 سال گذشته 330 استاندار و هر سال 10 استاندار در کشور عوض شده است و  آمار جابجایی استانداران دست من است و حتی بسیاری از استان ها، استاندارش یک و سال نیم آنجا بوده است.

غرضی افزود: این اقدامات هیچ کمکی به اداره و آبادانی کشور نکرده است و انسجام ملی بوجود نیاورده است.

وی ادامه داد: اگر مردم به من رای دهند، در توسعه جمهوریت می گویم هر استانی خودش استاندار انتخاب کند، یعنی انتخاب استاندار را به مردم واگذار می کنم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر اشخاصی باشند که بتوانند 80 درصد رای مردم استان را داشته باشند عنصر خوبی برای اداره استان هستند.

غرضی افزود: اکنون نزدیک 330 استاندار از همه طوایف هستند که اگر من انتخاب شوم هر طیفی را برای استانداری ازاد می گذارم.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: فقط یک ذهنیت نباید در این استاندار باشد، و اگر این استاندار ذهنت تجزیه طلبی داشته باشد مردم به ان رای نمی دهند.

وی با بیان اینکه خیلی به جمهوری اسلامی لطمه خورده است، افزود: اینکه تمام رادیوهای بیگانه می گویند در این کشور دمکراسی نیست، خوب براساس یک موازینی می گویند، انها حرف خودشان را می زنند و ما کار خودمان را می کنیم.

غرضی با بیان اینکه قانون انتخاب استاندار را در دولت مشخص کرده است، گفت: من با وزیر کشورم قرار می گذارم و می گویم تو وقتی می خواهی استاندار معرفی کنی، زحمت بکش برو  رای مردم را راجع به اشخاص بگیر و کسی که واجد صلاحیت است معرفی کن و من آنرا به عنوان استاندار معرفی می کنم.

وی افزود: مدت عمر استاندار هم به اندازه عمر دولت است و اگر خلاف بُیَن و خلاف شرع نکند در مسند می ماند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این 50 سالی که در این کشور بودم و  مسافرت کردم، شهادت می دهم که بسیاری از استان ها وضع فعلی شان با وضع شش سال پیش تفاوت چندانی ندارد، برای اینکه هر یک و نیم سال یک استاندار عوض می شود و این طبیعی است که استان آباد نمی شود.

غرضی افزود: این ناشی از نرساندن خدمات از جمله آب و برق و تلفن نیست، اما این فرع بر توسعه است، توسعه عبارت است از اینکه ، استان بتواند درآمد سرانه اش به اندازه سرانه تهران باشد.

وی با بیان اینکه عدالت ایجاب می کند که ما وقتی استاندار را مستقر کردیم، دستورالعمل ها را اجرا کنیم، گفت: باید ظرف چندین دولت آینده ما 31 تهران داشته باشیم و این شعار نیست.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با طرح این سوال که  تهران چرا بزرگ شده است؟ افزود: برای اینکه قدرت سیاسی در آن متمرکز است و هر کسی در هر استان استاندار شد ،باید بعد از مدتی خودش را به تهران برساند.

غرضی با بیان اینکه من سابقه ایران را خوب می شناسم، گفت: ایران دارای شهرهای متعدد و آباد است اما 31 مرکز نیز باید  آباد شود و این استعداد در ایران است.

وی اظهار داشت: اگراستاندار از طریق مردم انتخاب و درمقابل مردم متعهد شود مردم به آن کمک می کنند.

کاندیدای یادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه  برنامه بعدی من توسعه اسلامیت است، گفت: اسلامیت نظام از جانب دولت های گذشته مخدوش شده است  نه اینکه فقط دولت های بعد از نظام جمهوری اسلامی، بلکه ظرف صد سال گذشته اسلامیت نظام به خصوص در وجه اقتصادی از بین رفته است.

غرضی گفت: تورم یک پدیده ای است که عدالت را درجامعه از بین می برد و جیب فقرا را خالی  و جیب اغنیا را پر می کند.

وی با بیان اینکه در هیچ نظام سکولار هم این اتفاق به این سرعت نمی افتد که 20 درصد تورم باشد، افزود: تورم معمولا در کشورهای دیگر یک رقمی و حتی 3 درصد است اما در مدت 100 سال گذشته در ایران از 10 درصد تا 40 و 50 درصد بوده است و دلار هفت تومانی،  3500 تومان شده است.

غرضی گفت: این درست دست کردن در جیب فقرا به نفع اغنیاست و این پدیده بسیار شوم است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: شما وقتی در یک کشوری چنین تورمی دارید، هیچ کدام از برنامه هایتان اجرا نمی شود بلکه تمام برنامه ها خراب و از بین می رود برای اینکه هیچ چیز پایدار نمی ماند و فقرا نمی توانند زندگی را اداره کنند، دولت مجبور می شود واردات داشته باشد.

وی اظهار داشت: دولتی که مجبور می شود واردات داشته باشد تولید داخلی را از بین می برد، وقتی تولید داخل از بین برود اشتغال از بین می رود و وقتی اشتغال از بین برود، جوان بیکار می شود و وقتی این اتفاق بیفتد آموزش و پرورش به همین صورتی که می بینید هر روز قانون عوض می کند و دانشگاه ها موضوعاتی تدریس می کنند که فارغ التحصیلان به اشتغال مثبت نمی رسند.

غرضی با بیان اینکه در همه جای دنیا آموزش و پرورش و دانشگاه ها افراد را برای نیاز جامعه تربیت می کنند، گفت: ما افراد را برای گرفتن مدرک تربیت می کنیم، چرا این طور است، برای اینکه اشتغال نیست، چرا اشتغال نیست برای اینکه واردات هست، چرا واردات هست، برای اینکه فقرا نمی توانند زندگی را اداره کنند و دولت می رود جنس ارزان از خارج می آورد بین فقرا تقسیم می کند.

دولت ضدتورم تشکیل می دهم    

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من برخلاف دولت های قبلی یک دولت تمام ضدتورم تشکیل می دهم.

محمد غرضی در نشست خبری  درباره برنامه های انتخاباتی خود افزود: برخلاف صد سال گذشته دولت ضد تورم تشکیل می دهم ، کشور ما ظرف 200 ، سیصد سال گذشته به این نتیجه رسیده است که دولت بیش از درآمدش هزینه می کند و دولت متورم نتیجه این هزینه هاست .

وی افزود: من به ملت می گویم در صورتی که این ملت بیایند و بگویند ما دولت ضدتورم می خواهیم و یک دولت ضدتورم تشکیل شود،  من  اقتدار سیاسی پیدا می کنم که با تورم مبارزه کنم و بیش از درآمد هزینه نکنم که یک راه حل علمی ، فنی و اثبات شده است.

غرضی در ادامه درباره نحوه پرداخت بدهی های دولت های قبلی نیز گفت: من به اندازه درآمدم هزینه می کنم و هر وقت اضافه درآمد داشتم بدهی ها را پرداخت می کنم و این به رفع تورم کمک می کند و با اضافه درآمدها می تواند قرض دولت را پرداخت کرد و چاپ اسکناس نمی تواند تورم را مهار کند.

وی افزود : سلامت اقتصاد و جیب مردم وقتی محفوظ می ماند که ملت تصمیم بگیرد از این به بعد دولت ها را در مقابل مردم متعهد کنند که دولت تورم نباشد.

این کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه گفت : تاکنون دولتها خدمتگزار بودند ، من یک دولت پاسخگو خواهم داشت و شعار دولت من نه دولت خدمتگزار بلکه دولت ضد تورم است چرا که دولت های خدمتگزار زحمت کشیده اند اما همین دولتهای خدمتگزار بودند که متورم بودند ، راه آهن کشیدند، نیروگاه و مدرسه ساختند اما همه این کارها را از جیب فقرا انجام دادند به همین دلیل پایدار نمی ماند .

وی ادامه داد : نمی توان آموزش و پرورش و مراکز بهداشت و درمان را با جیب فقرا اداره کرد وقتی که مردم با تورم زندگی می کنند هیچ مداری از زندگی شان سامان پیدا نمی کند.

من به اقتصاد بدون نفت عمل کرده ام

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من در دولت های قبلی که بودم به اقتصاد بدون نفت عمل کردم.

محمد غرضی در نشست خبری با خبرنگاران به خدمات خود در دولت های گذشته اشاره کرد و گفت : من در تشکیل چند شبکه سهیم بودم چرا که من مهندس برق هستم و در جوانی شبکه برق کشور را اداره می کردم و بعد که وزیر نفت شدم شبکه گاز، پتروشیمی و نفت را توسعه دادم و بعد از آن نیز وزیر مخابرات شدم و 20 سال نیز رئیس نظام مهندسی بوده ام.

وی افزود: این پنج ، شش شبکه را من بدون استفاده از درآمد نفت یعنی صندوق دولت پیش بردم.

غرضی گفت: اعتقادم بر این است که اقتصاد با نفت به گرفتاری می انجامد ، مثلا در گاز 32 سال پیش که وزیر نفت بودم زیر صد هزار مشترک گاز داشتیم و وقتی درخواست کردم که به خانه های مردم گاز بکشیم گفتند جنگ است و پول نداریم .

وی افزود: بنابراین از مردم و از هر کسی که متقاضی بود پول دریافت کردم تا شبکه راه اندازی کنیم.

غرضی ادامه داد: بیست - سی سال پیش شبکه گاز در کار نبود اما اکنون روزی 700 میلیون متر مکعب گاز در کشور مصرف می شود .

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنچیزی پایدار می ماند که نیاز مردم باشد و نیاز مردم را برطرف کند و آنچیزی که تزریقی باشد پایدار نمی ماند ، شبکه گاز نیاز مردم بود .

وی افزود :‌ وقتی که جنگ بود صندوق گاز به اندازه صندوق درآمد دولت پول داشت اما این پولها متعلق به مردم بود .

غرضی گفت : در مخابرات نیز در آن زمان زیر یک میلیون خط تلفن داشتیم که شبکه آن خیلی فرسوده و غیرقابل استفاده بود که من با تکیه به مردم 12 سال کار کردم و امروز بهترین شبکه خاورمیانه ای در غرب آسیا متعلق به ایران است .

وی افزود : دولت در این خصوص نه تنها سرمایه گذاری نکرد بلکه دائم از این طریق از مردم مالیات نیز می گرفت و امروز هم بهترین مالیات دهنده به دولت شبکه مخابراتی کشور است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: بنابراین سابقه من طوری است که بدون تورم و بدون تکیه بر درآمد نفت در این کشور کار کرده ام ، بدون اینکه باعث تورم شوم.

وی با بیان اینکه شبکه مخابرات کشور ضدتورم است افزود : امروز در اقصی نقاط کشور این شبکه راه اندازی شده است و کار اقتصادی می کنند.

وی ادامه داد : تمام یک و نیم میلیون شغلی که ایجاد کردم  براساس نیاز مردم و از جیب مردم بود.

غرضی در ادامه گفت: نفت یک منبع الهی است و ما طی صدسال گذشته نفت فروختیم و زندگی کردیم اما اکنون موانعی پیدا شده و کمتر می فروشیم و این گونه نیست که اصلا نفروشیم بلکه معتقدم حالا که موانع پیدا شده است ملت را حمایت کنیم.

وی ادامه داد: اکنون نیز می خواهم یک دولت ضد تورم تشکیل بدهم و نفت نیز کم و بیش فروش می رود و به اندازه هزینه ها درآمد دارد اما نباید برای هزینه های دیگر از جیب مردم استفاده کرد.

غرضی گفت : وقتی که تولید در کشور شکل گرفت و توانست به اندازه نرخ دیگر کشورهای دنیا درآمد و با استاندارد مطابقت داشته باشد در آن شرایط می توانیم ، بگوییم زمینه اقتصاد بدون نفت فراهم شده است .

وی درباره بحث ماهواره نیز افزود : من در سال 67 از مجلس مجوز گرفتم تا ماهواره زهره به فضا پرتاب شود اما در زمان من این اتفاق نیفتاد .

وی ادامه داد : اینکه ماهواره شبکه مخابراتی را تکمیل می کند ،هیچ کس با آن مخالف نیست اما ان موقع می گفتند به جای پرتاب ماهواره آن را اجاره کنیم ، اما اکنون که غرب برای جلوگیری از استفاده از ماهواره فشار وارد می کند احساس نیاز به پرتاب ماهواره به شدت بیشتر شده است .

غرضی گفت: امیدواریم ماهواره زهره به فضا پرتاب شود و این مشکلات کشور برداشته شود.

وی افزود : اینکه بخواهیم تورم را مهار کنیم و تولید را توسعه بدهیم ، چیز دست نیافتنی نیست.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها