با حضور رئیس جمهور

افتتاح خط آهن گرگان – اینچه برون با حضور رئیس جمهور

مدیرکل راه آهن شمال از افتتاح خط آهن گرگان - اینچه برون صبح فردا با حضور رئیس جمهور خبر داد.
کد خبر: ۵۶۶۱۶۰
افتتاح خط آهن گرگان – اینچه برون با حضور رئیس جمهور

یوسف گران پاشا در گفت‌وگو با مهر، از پایان عملیات ریل گذاری اتصال خط گرگان - اینچه برون خبر داد و اظهار داشت: این خط به طول 78 کیلومتربا چهار ایستگاه در روز دوشنبه ششم خرداد ماه سال جاری با حضور رئیس جمهوری افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه هزار و 300 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است، افزود: با راه اندازی این خط، ظرفیت حمل بار افزایش چشمگیری می یابد.

گران پاشا به ارتباط این خط با کشور ترکمنستان و قزاقستان اشاره کرد و اظهار داشت: قزاقستان سالانه 13 میلیون تن غلات تولید می کند که از این مقدار فقط شش میلیون تن برای مصرف داخلی است و بقیه قابلیت صادرات دارد.

وی افزود: کشورهای حوزه خلیج فارس بازار اصلی غلات قزاقستان هستند و راه آهن شمال با صرفه ترین مسیر برای رساندن این غلات به حاشیه خلیج فارس به محسوب می شود.

مدیرکل راه آهن شمال، ظرفیت حمل بار از طریق خطوط ریلی راه آهن شمال را سالانه تا سه میلیون تن اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر حدود یک میلیون و 400 تن بار از این خط ترانزیت می شود.

وی افزود: راه آهن شمال حمل دو میلیون تن غلات قزاقستان از ایستگاه اینچه برون را به داخل ایران و سپس به کشورهای خلیج فارس برنامه ریزی کرده است.

گران پاشا، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را از دیگر مزایای ایجاد این خط عنوان کرد و گفت: راه آهن شمال یکی از مهم ترین ظرفیت های موجود برای جا به جایی مسافر و رونق بخشیدن به صنعت گردشگری در مازندران محسوب می شود.

وی افزود: هزینه احداث این خط آهن با اعتبار هزار و 300 میلیارد ریال بوده که فردا با حضور رئیس جمهوری فتتاح و به بهره برداری می رسد.

حوزه استحفاظی راه آهن شمال از سوزن خروجی ایستگاه گرمسار آغاز می شود و در مسیر 382 کیلومتری تا ایستگاه گرگان دارای 27 ایستگاه بزرگ و کوچک است.

newsQrCode
برچسب ها: خط آهن اینچه برون
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها