نشانه‌های بلوغ سیاسی

اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و واکنش کسانی که صلاحیت‌شان از سوی شورای نگهبان «احراز» نشد؛ از مهم‌ترین رخدادهای انتخابات محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۶۵۲۷۸
نشانه‌های بلوغ سیاسی

در میان ثبت‌نام‌کنندگان مشهور برای کاندیداتوری شخصیت‌های برجسته، متدین، باسابقه و انقلابی بسیاری می‌شد یافت که در عرصه‌های مختلفی در کشور، به خدمت مشغول بوده و هستند.

بی‌تردید حضور و ثبت‌نام آنان در این عرصه، جز از سر احساس تکلیف شخصی یا گروهی نبوده است که می‌بایست به آن به دیده تحسین نگریست. حتی برای آنهایی که به هر دلیلی انصراف دادند و صحنه را ترک کردند.

با وجود این، اما طی دو روز گذشته همه نگاه‌ها و دوربین‌ها به سمت کسانی بود که از ادامه راه بازماندند و صلاحیت‌شان احراز نشد و در این میان رسانه‌های بیگانه مترصد فرصتی بودند تا از این افراد، خوراک مناسبی برای ابراز کینه‌ورزی‌‌ها فراهم سازند؛ اما دیدیم که خوشبختانه به دلیل تعهد و هوشمندی این عزیزان، صحنه زیباتری خلق شد.

به دیگر سخن می‌توان گفت، چه کسانی که به تصمیم شورای نگهبان بی‌هیچ اعتراضی گردن نهادند و چه آنهایی که اعلام داشتند، اعتراض خواهند کرد و از مسیر قانونی مساله را پی می‌گیرند و چه آنهایی که تصمیم گرفته‌اند، درخواست تجدیدنظر خود را به رهبر معظم انقلاب ارائه دهند؛ همگی در خلق این صحنه زیبا سهیم‌اند.

البته این گروه آخر باید بدانند استفاده کردن یا نکردن از حکم حکومتی از حقوق ولی‌فقیه است که با رعایت همه مصالح انجام می‌پذیرد؛ لذا با هر پاسخی که مواجه شدند، انتظار می‌رود با تسلیم در مقابل آن بلوغ سیاسی، تعهد و قانونمندی خود را بیش از پیش نشان دهند و با همان انگیزه اولیه به جریان انتخابات و خلق حماسه سیاسی کمک کنند.

بیژن مقدم - مدیر مسئول

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها