نامزدها باید زحمت بکشند و در مورد مسائل اصلی حرف بزنند و کار خوب صداوسیما این است که کار پوستر چاپ کردن را دارد بی اثر می کند.نامزدها دنبال عکس فوتوژنیک و پوستر نباشند مانکن که نمی‌خواهیم انتخاب کنیم.
کد خبر: ۵۶۵۳۰۷
نامزدها دنبال عکس فوتوژنیک نباشند مانکن که نمی‌خواهیم انتخاب کنیم

به گزارش جام جم آنلاین محمدجواد لاریجانی شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد و تاثیر آن بر معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی، آینده سیاسی و اقتصادی کشور و... سخن گفت.

کارشناس مسائل سیاسی با گفتن این سخن که کل مملکت، مسئولان، ملت، امکانات با قدم های حساب شده، محکم و قانونی به سمت انتخابات پیش می روند؛ادامه داد؛روز انتخابات روزی است که مردم با رأی خود باید یکی از فرزندان مملکت را برای تصدی شغل مهمی انتخاب کنند.

لاریجانی افزود: گرایش های اصلی و سیاسی که درکشور است، نیروهای خوبی را عرضه کردند، گرایش های اصلی و سیاسی کشور در انتخابات نماینده دارند و هم نیروهای خوب خود را عرضه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در اعلام اسامی کسانی که صلاحیت آنها احراز شده است، چند نکته قابل توجه وجود دارد، گفت: نکته مهم عکس العمل بسیار مدنی و سطح بالا و مؤمنانه کسانی است که ثبت نام کردند و اسامی آنها اعلام نشده است.

این نظریه پرداز افزود: آنها بسیارپخته عمل کردند که بسیار جالبی است و نشان می دهد تجربه عظیم ملت ما که بنای یک نظام مدنی سیاسی براساس عقلانیت اسلامی است و ماهیت دموکراسی دارد، مبتنی بر تفکر اسلامی است.

این سیاستمدار و نظریه پرداز گفت: این رفتار یک الگوی بسیار منحصر بفرد برای ملت های مسلمان است و درمقابل دموکراسی لیبرال ، یک نوع دموکراسی مبتنی بر فکر اسلامی است که غرب از توفیق آن ناراحت می شود.

جواد لاریجانی افزود: آنها انواع تبلیغات را از حمله به شورای نگهبان تا حمایت از برخی از افراد به اسم ، مرتکب شدند.

وی گفت: البته بعضی ازکسانی که ثبت نام کردند و اسامی آنها اعلام نشد ، نباید تلخ برخورد کنند.

لاریجانی افزود:‌درمیان افرادی که اسم آنها درنیامد،استاد دانشگاه و وزیر سابق هم در میان آنها بودند و افراد فرهیخته برخورد بسیار متین داشتند.

وی گفت:‌‌نقطه عزیمت نکات بسیارآموزنده ای دارد و به همین دلیل غرب بسیار ناراحت است.

لاریجانی در پاسخ به سوال مجری که پرسید افرادی که اسامی آنها اعلام نشد بسیار دموکراتیک با موضوع برخورد کردند و بلوغ سیاسی نیز در جامعه و مردم دیده شد،افزود:‌ این امر نکته مهمی را نشان می دهد که ایران نه تنها در زمینه دانش و فناوری پیشرفت دارد بلکه در توسعه مدنی هم روز به روز پیشرفت می کند.

این سیاستمدار و نظریه پرداز گفت: مردم پذیرای این حرف هستند که باید در چارچوب قانون عمل کرد.

وی افزود: حماسه فقط با تعداد حضور نیست بلکه با کیفیت حضور،‌نحوه مشارکت، نحوه مدنیت که مردم به نمایش می گذارند و بعلاوه انتخاب خوب هم هست.

لاریجانی گفت:مردم حالا باید با دقت بروند و بهترین را انتخاب کنند که بتواند این بار سنگین را پیش ببرد.

وی با اشاره به برنامه های دشمنان برای ضربه زدن به نظام  افزود:‌ آنها در فتنه 88 می‌خواستند سوء استفاده کنند و این بار هم این فرایند را آغازکردند و اولین استراتژی آنها این بود که مردم را از مشارکت دور کنند و بعد هم در نهایت پر رویی برای ما کاندیدا معرفی کردند.

لاریجانی گفت:‌ سخنگوی دولت امریکا تصمیم شورای نگهبان را محکوم می کند و می گوید چرا فلا فرد یا افراد نیستند پس انتخابات آزاد نیست.

این سیاستمدار و نظریه پرداز افزود: این کار،نهایت وقاحت یک حکومت دردخالت در کار دیگران است و میزان عصبانیت و دستپاچگی آنها را نشان می دهد.

وی گفت:‌ دولت امریکا در حق ملت ما جنایت ها و ظلم های بسیاری مثل همین تحریم ها کرده است.لاریجانی افزود: انتخابات نشان می دهد که کار بسیار مهمی است.

جواد لاریجانی گفت: این انتخابات با مشی قانونی و با نظم که تا اینجا آمده و با انتخاب احسن از لحاظ استحکام و تقویت منافع ملی اقدامی بی نظیر است. دشمنان نمی خواهند بپذیرند غیر از خودشان دیگران تمدن و توسعه سیاسی دارند.

این سیاستمدار و نظریه پرداز گفت: باید در این حماسه خودمان مباحثه و نقد را در نهایت ادب و احترام داشته باشیم و نشان دهیم الگوی ما مباحثه است و بد ادبی نیست.دموکراسی در ایران بسیار ریشه دار شده است که از نظر معیارهای حقوق بشری بزرگترین دستاورد است.

وی گفت: غربی ها باید نتیجه انتخابات ما را بپذیرند و خواهند پذیرفت.لاریجانی افزود: پیش بینی این است که غربی ها تلاش می کنند تنش ها را در انتخابات وارد کنند، سیاستمداران ما هم باید هوشیار باشند از این تنش ها اجتناب کنند.

لاریجانی افزود:امروز وظیفه دولت و رئیس جمهور این است که با تمام توان درمقابل هرگونه تنش معیشتی هوشیار باشد.

این سیاستمدار و نظریه پرداز گفت: دشمن می خواهد تنش مصنوعی ایجاد کند و یکی از خدمات بزرگ دولت باید این باشد که هر گونه تنشی که دشمنان می خواهند به فضای انتخابات القا کنند  باید از آن جلوگیری کند.

وی افزود: رئیس جمهور نباید دل مشغولی داشته باشد که کسی که مورد علاقه او بوده اسمش درآمده یا درنیامده است.لاریجانی گفت: خدمات بزرگ دولت نباید با این مسائل حاشیه ای زیر سوال برود.

لاریجانی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه اخباری که در مورد انتخابات پیش روی ایران از سوی غربی ها منتشر می شود چندین برابر خبر انتخابات در کشورهای دیگر مثل پاکستان، مالزی و ونزوئلا است ، گفت: ‌این رفتار به خاطر موقعیت ویژه ایران است.

این سیاستمدار و نظریه پرداز افزود: ایران یک تجربه عظیم را با انقلاب آغاز کرد و یک نظام مدنی سیاسی و دمکراتیک را براساس اسلام پایه گذاری کرده است.

لاریجانی گفت : این تجربه رشد کرد و موفق شد و آثار آن محدود به مرزهای ما نبوده است.وی افزود: اولا در دنیای اسلام غوغایی به پا شد و همچنین در صحنه های بین المللی ایران کشوری است که حرف او موثر است و خریدار دارد.لاریجانی گفت:‌ در جریان هسته ای ما به کشورهای مختلف دنیا خدمتی کردیم که بی نظیر است.

وی افزود:‌ما یک مونوپولی(انحصار یک محوری) ظالمانه و کاملا تحمیل کننده را درمحروم کردن بقیه کشورها در استفاده از انرژی هسته ای شکستیم. دنیا به ما نگاه می کند که نامزدها انتخابات چگونه رقابت می کنند و مردم با چه توجهی نامزدها را انتخاب می کنند و چگونه انتخابات برگزار می شود.

لاریجانی با تأکید بر این که باید کسی که رئیس جمهور می‌شود حرفهای عجیب و غریب و فضایی نزند،گفت:اولا باید متدین باشد و راجع به چند موضوع مهم باید حرف داشته باشد.

وی افزود: مثلا در زمینه صنعت تجارت معقول و کالای اساسی چگونه باید باشیم یا در مورد مسئله انرژی هسته ای چارچوب مسائل هسته ای را بداند و همچنین توسعه فرهنگی سیاسی را براساس اسلام بفهمند و با مسائل منطقه آشنا باشد و از همه مهم تر در باره اقتصاد مقاومتی شناخت و برنامه داشته باشد.

این سیاستمدار گفت: یک فردی را می خواهیم انتخاب کنیم که مسائل اصولی را بداند.هر کس که می خواهد به عنوان منجی بیاید باید یک ضربدر کلی روی آن بکشیم.

وی گفت:‌ این تفکر که من می خواهم منجی باشم مبتنی بر یک پیش فرض غلط است زیرا کشور برروی لبه پرتگاه نیست.

لاریجانی افزود: ما فردی را می خواهیم که معقول و در چارچوب قانونی با افکار روشن و ادبیات سرراست و نه ادبیات پیچیده باشد و باید حجم تبلیغات او کم و از نظر محتوا بالا باشد.

وی گفت: آنها باید زحمت بکشند و در مورد مسائل اصلی حرف بزنند و کار خوب صداوسیما این است که کار پوستر چاپ کردن را دارد بی اثر می کند.نامزدها دنبال عکس فوتوژنیک و پوستر نباشند مانکن که نمی‌خواهیم انتخاب کنیم.

لاریجانی افزود: عزیزانی که می خواهند رقابت کنند نباید حرفی بزنند که دشمنان از آن سوء استفاده کنند.

این سیاستمدار و نظریه پرداز گفت: ایده جدید در چارچوب منافع ملی و با حفظ منافع ملی عیبی ندارد.نباید صحبت ما جوری باشد که غرب استنباط کند که ما بریده ایم.

لاریجانی گفت: معتقدم بعد از این انتخابات،غرب در مورد برخورد خود با ایران تجدیدنظر خواهد کرد.

این سیاستمدار و نظریه پرداز افزود: در مسائل منطقه ؛ غرب شکست های بزرگی دارد و آمریکا که معتقد است پرچم دار مبارزه با ترویست است ، بزرگترین کشور به کار گیرنده اهرم تروریست در مقاصد بین المللی  است.

لاریجانی گفت: آثار این انتخابات در منطقه به استقرار نظام هایی منجر می شود که مورد تهاجم غرب بوده است.

وی افزود: روابط ما با همسایگان به استحکام بیشتر روی خواهد آورد و آنها متوجه می شوند با ایران بسیار قوی رو به رو هستند و باید منافعشان را در درازمدت با ما تنظیم کنند.


لاریجانی گفت: این انتخابات در سطح بین المللی و بیداری منطقه هم آثار فراوانی خواهد داشت.

وی با گفتن این سخن که تنظیم معیشتی و اقتصاد از نخستین دستاوردهای انتخابات ماست، گفت‌وگوی ویژه را اینگون پایان داد؛ رئیس جمهور آینده اقتصاد ما را منضبط می کند. معتقدیم با توجه به برداشتی که غربی ها خواهند داشت ، وضع اقتصادی ما بهتر خواهد شد و مجبورند این مشکل تراشی هایی را که هم اکنون است ، کاهش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها