کاهش 64 درصدی آمار مبتلایان به مالاریا در نیکشهر

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیکشهر گفت: آمار مبتلایان به مالاریا در شهرستان نیکشهر درمقایسه با سال 1390 به میزان 64 درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۵۶۴۵۶۵
کاهش 64 درصدی آمار مبتلایان به مالاریا در نیکشهر

به گزارش مهر عبدالرحمن بقایی با بیان این مطلب افزود: روند کاهش موارد مثبت مالاریا در شهرستان نیکشهر در سال 1391 بسیار چشمگیر بوده است.

 وی در این رابطه اظهار داشت: 252 مورد مثبت مالاریا در سال 1390 به ثبت رسید که این آمار در سال 1391 در شهرستان 91  مورد گزارش شد که در مقایسه با مدت مشابه کاهش 64 درصدی داشته است.

وی توزیع پشه ‌بند اغشته به حشره کش، استفاده از کیت تشخیص سریع مالاریا، تشدید عملیات سمپاشی خانه به خانه روستاهای آلوده را از جمله اقدامات این شبکه در راستای مبارزه با این بیماری عنوان کرد.

مدیر شبکه بهداشت نیکشهر شناسایی زیستگاه های لاروی و انجام عملیات لاروکشی در طول سال، درمان و پیگیری تمامی موارد مثبت و همچنین بیماریابی فعال را از جمله اقدامات دیگر در این زمینه نام برد.

وی همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی و بازآموزی نیروهای محیطی، آموزش خانوارها جهت استفاده بهینه از پشه بندهای اغشته به حشره کش، توزیع تراکت آموزشی برای گروه های هدف، همکاری رابطان بهداشتی در فعالیت های برنامه حذف مالاریا، تجهیز آزمایشگاه های مالاریا و نظارت مستمر از سطح خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی را یکی از دلایل دستیابی به این موفقیت اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها