نیایش گل محمدی در برج میلاد

گلاب گیری کاشان را در بلندترین نقطه تهران تماشا کنید

آیین گلاب گیری و نیایش گل محمدی به منظور آشنایی شهروندان و گردشگران تهرانی با این سنت دیرینه در برج میلاد تهران به عنوان یکی از اماکن جدید گردشگری پایتخت برگزار می شود.
کد خبر: ۵۶۳۶۱۳
گلاب گیری کاشان را در بلندترین نقطه تهران تماشا کنید

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی برج میلاد تهران، مراسم گلاب گیری و نیایش گل محمدی از شنبه 28 اردیبهشت ماه تا هشتم خرداد ماه در برج میلاد برگزار می شود تا شهروندان و گردشگران بهتر بتوانند با این آیین و سنت قدیمی آشنا شوند.

فروش گیاه خشک، گلبرگ‌های تازه گل محمدی، گلاب و دیگر عرقیجات و همچنین  ایجادغرفه‌های ویژه سوغات کاشان و دیگر شهرهای کشور، صنایع دستی و مشاغل قدیمی ایرانیان مانند عطاری و مسگری از دیگر بخش های جشنواره گلاب گیری برج میلاد تهران است.

برج میلاد تهران برای سومین سال پیاپی است که آیین گلاب گیری کاشان را برگزار کرده و در هرسال گردشگران بسیاری برای بازدید از این آیین وخرید گلاب به برج میلاد تهران می آیند.

گلاب‌گیری از سنت‌های قدیم اهالی قمصر و کاشان است  به شمار می آید، افزود: از همین رو امسال هم‌زمان با مراسم گلاب‌گیری در شهر قمصر کاشان، مراسم گلاب‌گیری در پای برج میلاد نیز با حضور شهروندان تهرانی انجام می‌شود.

هر ساله ایران‌گردان و مسافران زیادی برای تماشای گلاب‌گیری سنتی اهالی قمصر به این شهرستان واقع در نزدیکی کاشان می‌روند.

علاقه مندان برای حضور در این مراسم می توانند با شماره 8585 تماس گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها