حجت الاسلام ابوترابی فرد:

شایسته نیست مجری انتخابات نامزد داشته باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که دولت مجری انتخابات است نباید در معرض نقد و اتهام باشد زیرا شایسته نیست مجری در صحنه انتخابات نامزد داشته باشد.
کد خبر: ۵۵۸۱۲۸
شایسته نیست مجری انتخابات نامزد داشته باشد

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، بعدازظهر یکشنبه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه آزاد مشهد با بیان اینکه مصوبات مجلس ریل حرکت کشور است و رئیس جمهور باید بر اساس قانون حرکت کند، افزود: رئیس جمهور اگر نقدی به قانون دارد باید آن را به صورت مستدل، شفاف، قانونی و بدون کمترین زاویه بیان نماید.

وی ادامه داد: در دولت فعلی برخی از مصوبات آن گونه که تصویب می شد اجرایی نمی شد و این امر را می توان در مقوله هدفمندی یارانه ها مشاهده کرد چرا که در این قانون قرار بود 30 درصد از درآمد حاصل از یارانه ها به تولید و اقتصاد اختصاص یابد اما در عمل این کار به شکل قانونی انجام نگرفت.

وی افزود: بسیاری از قوانین تصویب شده در طول دولت نهم و دهم در حد و اندازه خود اجرا نشده و هر رئیس جمهوری که در انتخابات آینده بر سر کار می آید باید به قانون احترام بگذارد.

وی در خصوص مجری انتخابات نیز بیان کرد: از آنجایی که دولت مجری انتخابات است نباید در معرض نقد و اتهام باشد زیرا شایسته نیست مجری در صحنه انتخابات نامزد داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سپس با تاکید بر اینکه بالاترین اختیار در دست دستگاه اجرایی است، بیان کرد: این دستگاه نقشه راه کشور را در قالب بودجه تدوین می کند و منابع مالی کشور را در اختیار دارد بنابراین دستگاه اجرایی مسیر حرکت کشور را به سمت اهداف نظام هموار می کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: نقش دستگاه اجرایی کلیدی و بی بدیل است و این دستگاه باید سیاست های ولایت فقیه را اجرایی کند و در این راستا گفتمان دستگاه اجرایی گفتمان نظام اسلامی بدون کمترین زاویه است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها