یک فعال سیاسی در مصاحبه با رادیو گفت وگو، تفاهم احزاب در انتخابات را نمادی از حماسه سیاسی دانست.
کد خبر: ۵۵۹۶۵۰
تفاهم احزاب در انتخابات نمادی از حماسه سیاسی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو گفت وگو، مهندس مصطفی میرسلیم، استاد دانشگاه و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر علی محمد بشارتی، وزیر کشور در دولت سازندگی و فعال سیاسی در برنامه رادیویی «چکاد بصیرت» به تبیین دیدگاههای خویش در مورد اخلاق انتخاباتی پرداختند.

مهندس مصطفی میرسلیم، استاد دانشگاه و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای این برنامه رادیویی اظهارداشت: کشور ما بر اساس اخلاق اسلامی انقلاب کرده است و لذا انتظار می رود که هر کسی و در هر سطحی مبانی اسلامی را رعایت کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مهمترین شاه بیت اقدامات ما انتخابات است و امید است همه متولیان و مسئولان و کاندیداهای این عرصه حتما رعایت اخلاق انتخاباتی را داشته باشند.

میرسلیم گفت: تغییر در همه امور طبیعت وجود دارد و انسانها نیز در مسیر حوادث دچار برخی تغییرها می شوند. ممکن است برخی افراد مسئولیتی را بپذیرند که صلاحیت آن را ندارند. رهبری نیز تاکید کردند که کسانی که قصد ورود به عرصه ریاست جمهوری را دارند نباید در محاسبه امور اداره کشور دچار خطا شوند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: کشور ما کشوری اسلامی است و معتقدیم تنها جایی که قانون اسلامی اجرا می شود ایران است.

وی افزود: مردم چندین بار حمایت خود از قانون اساسی را اعلام کرده اند اما مسئولان نتوانسته اند در اجرای قانون اساسی انتظارات مقام معظم رهبری و مردم را تامین کنند.

دکتر علی محمد بشارتی، وزیر کشور در دولت سازندگی و فعال سیاسی در ادامه این برنامه رادیویی اظهارداشت: تجربه 34 ساله ما بسیار مهم است. بسیاری از بزرگان بر رعایت اخلاق در قالب اجتماعی آن تاکید دارند بویژه برای ملت ایران که استکبار ستیزی و شجاعت آن زبانزد جهانیان است.

این فعال سیاسی افزود: باید سعی کنیم که در این صحنه آنچه که حق و انصاف است را فراهم آوریم و در تفاهمی بیشتر، حماسه ای سیاسی را فراهم آورده و افتخار آفرین شویم.

بشارتی تصریح کرد: انتخابات یک فرایند و ابزار در جهت محقق کردن آرمانهای ما در قانون اساسی است. در این رهگذر برخی افراد انتخاب می شوند که تفاوتهایی در توانایی خود دارند. باید این مسئولیت را به کسی سپرد که توان مدیریتی خود را به اثبات رسانده باشد.

بشارتی افزود: در کارکرد احزاب و گروه های سیاسی این مهم نهادینه شده است که افراد توانمند را شناسایی کرده و معرفی کنند. هیچکدام از دولت های ما حزبی نبوده اند اما این دلیل نمی شوند که این احزاب تاثیری نداشته اند.بخشی از انتقادها و نصیحت های احزاب از سوی منتخبین مردم پذیرفته شده است و در برخی موارد نیز بی توجهی بوده است که خساراتی بسیار را به دنبال داشته است.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: مقوله صداقت سیاسی برای نامزدها از مدلهای موفق سیاست اسلامی است. داور خود مردم هستند و می نگرند ببینند که نامزد منتخب آیا مطالبات مردم را محقق کرده است؟ و در چهار سال بعد در نوع انتخاب خود تصمیمشان را گرفته و اقدامی اصلاح شده صورت می دهند.

بشارتی اظهارداشت: گاهی انتخاب صورت می گیرد و کفایت سیاسی فرد منتخب از بین می رود و این در دوره اول انتخابات کشور رخ داد و بنی صدر برکنار شد.گاهی نیز ممکن است که فرد منتخب مشکلی قضایی داشته باشد که دراین مورد دستگاه قضا وارد عمل شده و منجر به برکناری فرد منتخب خواهد شد و لذا نیازی نیست که دستگاه های مختلف مدام در پی ایراد وارد کردن بر رئیس جمهور متنتخب باشند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: یک روش غیر اخلاقی وجود دارد که آن همان لجن مال کردن فرد منتخب است. چرا که هر نامزدی بعد از انتخاب، فرصت کافی نیاز دارد تا تغییر صورت دهد و برخی قبل از این فرصت اقدام به افترا بستن به فرد منتخب می کنند.

وزیر کشور در دولت سازندگی تصریح کرد: در طول انتخابات های گذشته برخی از این غیراخلاقی ها بوده ولی برخورد قانونی با آن صورت نگرفته است. کاری که باید انجام گیرد نباید به نحوی باشد که وجهه انقلاب صدمه بخورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها