گام پنجم توسعه؛ رویایی روی کاغذ؟

رویکرد جناحی، قربانگاه برنامه‌های کلان توسعه

براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت امسال فقط می تواند براساس قانون برنامه پنجم توسعه و قانون مدیریت خدمات کشوری استخدام داشته باشد.
کد خبر: ۵۵۹۰۴۸
استخدام فقط براساس قانون مدیریت خدمات کشوری

جعفر قادری سخنگوی کمیسیون تلفیق بعد از جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 92 در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اعلام این خبر افزود: کمیسیون تلفیق، بندی به بودجه سال 1392 افزود که براساس آن استخدام تنها با توجه به ماده 51 قانون برنامه پنجم توسعه و ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری صورت می پذیرد.

وی گفت: در غیر این صورت هر نوع استخدام مازادی تخلف محسوب و متخلف به عنوان خاطی در منابع عمومی، تعقیب قضائی خواهد شد.

قادری اضافه کرد : براساس بندهای ذکرشده از قوانین برنامه پنجم توسعه و مدیریت خدمات کشوری در مشاغل غیرتصدی گری، دولت حق دارد به ازای هر بازنشستگی یک استخدام و در مشاغل حاکمیتی به ازای هر بازنشستگی یک استخدام داشته باشد.

وی افزود: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق ارائه تسهیلات به بخش های غیردولتی برای خرید گندم از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهادکشاورزی و بخش خصوصی واگذار شد.

وی گفت: همچنین به وزارت جهادکشاورزی اجازه داده شد تسهیلات به سیلوداران اعطا کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: مقرر شد 5 هزار میلیارد تومان از 30 هزار میلیارد تومان واگذاری سهام دولت در کارخانجات به ایثارگران اختصاص پیدا کند.

قادری گفت: این رقم از محل فروش 50 درصد سهام هلدینگ خلیج فارس صورت خواهد گرفت.

وی توضیح داد: پیش از این دولت سهام هلدینگ خلیج فارس را قبل از کشف قیمت به برخی بانک ها واگذار کرده بود که از نظر مجلس این موضوع وجاهت قانونی نداشت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: براساس مصوبه دیگر کمیسیون ، واگذاری سهام به نهادهای عمومی دولتی بیش از 40 درصد مجاز نیست و وظیفه سازمان خصوصی سازی و بورس این است که اگر در محلی این تخلف مشاهده شد که سهم نهاده های عمومی و غیردولتی بیش از 40 درصد در یک بازار است اجازه ندارد به آنها سهام واگذار کند.

قادری گفت: طبق مصوبه دیگر کمیسیون به شرکت ملی گاز اجازه داده شد تا 500 میلیارد تومان از مازاد تراز صادرات و واردات گاز طبیعی در سال 92 را به گازرسانی شهرهای سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان اختصاص دهد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
م.الف
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
۰
۰
هیچ یك از مصوبات قانون مزبور در مورد خانواده شهدا اجرا نشد.قانون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نیازمندی ها