
این بازیگر اظهار داشت: برای داریوش مهرجویی (کارگردان بمانی) بهعنوان یکی از پیشگامان سینمای نوین ایران و طلایهدار سینمای مبتنی بر حکمت و فلسفه ایرانی – اسلامی احترام ویژهای قائل هستم و از محضر این استاد درس های زیادی آموختهام.
الماسی ادامه داد: مهرجویی شخصیتی فرهنگی است و در فیلمهای خود به دنبال قصه گویی نیست و آثار او براساس مستنداتی است که دارد و اگر در آثار این شخصیت هم اقتباسی دیده میشود مربوط به معنا و مفهوم است که آن را منطبق با جغرافیای تاریخی مردم خود شکل داد و به نقطهای روشن میرسد.
او که اولین تجربه کارگردانیاش با عنوان «رنج و سرمستی» این روزها در ایلام مقابل دوربین است،گفت: من نمیتوانم هیچ قضاوتی را در مورد فیلم بمانی انجام دهم چرا که این فیلم را ندیدهام و تنها برخی دغدغههای صاحب نظران استان ایلام را شنیدهام که این فیلم به حوزه فرهنگ، اعتقادات و رفتار مردمشناسی ایلام لطمه زده است و تهییج برخی احساسات را موجب شده است.
وی ادامه داد: من در جواب این عزیزان گفتم که این موضوعات در فیلمی بیان شده است و فیلم کاری که میکند این است که موجب چالش فکری مخاطب میشود و این چالش فکری موجب طرح مسالهای می گردد و طرح مساله هم زدودن ابهامات و در نتیجه رسیدن به نقطه جدید را در پی دارد.
وی در پایان نقش مهرجویی را در حراست از فرهنگ ملی و اسلامی بعنوان عضو پیوسته فرهنگستان هنر را ارزنده دانست و گفت: همچنان خود را شاگرد این استاد عزیز میدانم.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
سید علی بطحایی معتقد است ضرورت تدوین منشور اخلاقی برای هیاتها ضروری است تا فرهنگ «نقد عالمانه» جایگزین رفتارهای تنشزا شود
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد:
خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در گفتوگو با «جامجم» آخرین تحولات مربوط به غزه را تشریح کرد
در گفتوگوی جامجم با دکتر علی انتظاری، جامعهشناس مطرح شد