ایران زمین

کلنگ قطعه​های دوم و سوم آزادراه تهران ـ شمال به زمین می‌خورد

استاندار مازندران از کلنگ‌زنی قطعه​های دوم و سوم آزادراه تهران ـ شمال در اواخر اردیبهشت خبر داد و گفت: عمده پروژه‌های مهر ماندگار تا پایان دولت دهم و بقیه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۵۵۸۱۱۷

سیدعلی‌اکبر طاهایی با بیان این که اعتبار بیشتر این طرح‌ها در سال 91 تخصیص داده شده است و مشکل تامین اعتبار وجود ندارد، افزود: دولت از محل اعتبارات سه دوازدهم سال 92 نیز به صورت ویژه طرح‌های ماندگار را پشتیبانی کرده است. وی تصریح کرد: بهره‌برداری از پروژه‌های مهر ماندگار برای مردم استان و جمعیتی که در ایام تعطیلات به مازندران اضافه می‌شود، حیاتی است.

به گفته طاهایی، افزون بر پروژه‌هایی که بر مبنای ضوابط مهر ماندگار در این خصوص منظور شد، پروژه‌های موثری در حوزه​های آب، راه، بهداشت و درمان، فرهنگ و ورزش، نیرو، میراث فرهنگی و... نیز در این فهرست قرار گرفت که با بهره‌برداری از آنها گام موثری در جهت رفع نیازمندی‌های استان برداشته خواهد شد. / ایرنا

احداث سد تالوار همدان

طرح احداث و تکمیل سد تالوار به منظور تامین آب شرب استان همدان در طرح مهر ماندگار گنجانده شد تا مردم همدان از این نعمت در کمترین زمان برخوردار شوند.

استاندار همدان پس از دیدار از روند احداث این طرح گفت: همدان برای دو سال آینده مشکل تامین آب ندارد و گنجاندن طرح اضطراری در قالب مهر ماندگار در جهت انتقال خط لوله به همدان و اتصال آن به تصفیه خانه موجود در شهر است تا بتوان مقداری از آب موجود در استان را به فعالیت‌های کشاورزی اختصاص داد.

علی‌محمد آزاد افزود: بودجه این طرح از محل فروش سهام دولتی مانند شرکت مخابرات و نیروگاه سبلان تامین شده و بیشترین مبلغ تا به امروز در سال 91 به طرح تزریق شده است. وی با تاکید بر این که اتمام کامل طرح 5000 میلیارد ریال بودجه نیاز دارد، گفت: برای اتمام کامل طرح در سال 1404، به میزان 2000 تا 2500 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است. / ایرنا

صادرات گوجه‌فرنگی بوشهر

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: 62 هزار تن گوجه‌فرنگی خارج فصل تولید این استان به ارزش 124 هزار دلار به خارج از کشور صادر شد.

فرهود ملک‌زاده افزود: امسال نیز 560 هزار تن گوجه فرنگی خارج فصل از سطح 14 هزار هکتار از مزارع این استان برداشت شده است.

وی تصریح کرد: 90 درصد از مزارع گوجه فرنگی استان بوشهربه روش تحت فشار آبیاری می‌شود و بیشترین سطح آن نیز متعلق به شهرستان دیر است. / ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها