خریداران روادیدهای جعلی در فرودگاه دستگیر شدند

کارمند قلابی سفارت آلمان، روادید جعلی می‌فروخت

مردی که با جعل عنوان کارمند سفارت آلمان، سه عضو یک خانواده تهرانی را فریب داده و با ارائه روادید جعلی کشور آلمان 15 میلیون تومان از آنها کلاهبرداری کرده بود، تحت تعقیب پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا قرار گرفت.
کد خبر: ۵۵۶۱۴۰

به گزارش جام‌جم، اوایل فروردین امسال ماموران اداره پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا هنگام بررسی مدارک مسافران پرواز هوایی تهران ـ آلمان در فرودگاه امام خمینی (ره ) متوجه شدند روادید سه عضو یک خانواده جعلی است. با مشخص شدن این موضوع، آنها برای تحقیقات به مرکز پلیس منتقل شدند و از جعلی بودن روادید‌ها اظهار بی‌اطلاعی کردند؛ به طوری که مرد مسافر ادعا کرد روادیدها را از یک مرد که خود را کارمند سفارتخانه معرفی می‌کرده، خریده است.

مرد مسافر در دام کارمند قلابی سفارت

وی با اشاره به نحوه آشنایی‌اش با مرد جاعل گفت: من و دو عضو خانواده‌ام که قصد سفر به آلمان را داشتیم، چند بار برای تهیه روادید به سفارتخانه آلمان رفتیم، اما هر بار با مشکلاتی مواجه شدیم تا این که روز حادثه در دفتر سفارتخانه با مردی که خود را کارمند سفارتخانه معرفی می‌کرد، آشنا شدم. مرد کارمند پس از گفت‌وگو با من، ادعا کرد می‌تواند برای من و دو عضو خانواده‌ام روادید تهیه کند.

15 میلیون تومان بابت سفر خیالی

مرد مسافر یاد آور شد: مرد کارمند همان روز مدارکمان را گرفت و قرار شد دو روز بعد، با دریافت 15 میلیون تومان، رویدادها را در نزدیکی سفارتخانه به من تحویل دهد. او طبق قرار، روادیدها را همراه گذرنامه‌ها به من تحویل دادو ادعا کرد این مدارک به طور قانونی تهیه شده و براحتی می‌توانیم به آلمان سفر کنیم؛ اما ...

بنابراین گزارش، از سوی بازپرس ابراهیمی‌بسابی، رئیس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران برای متهمان به اتهام استفاده از روادیدهای جعلی قرار قانونی صادر شد. تحقیقات برای دستگیری جاعل کلاهبردار آغاز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها