شهردار تهران:

تونل نیایش همه شاخص‌های استاندارد را دارد

شهردار تهران گفت: تونل نیایش همه شاخص های استاندارد روز دنیا را دارد.
کد خبر: ۵۵۶۱۰۷
تونل نیایش همه شاخص‌های استاندارد را دارد

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح تونل جنوبی نیایش در جمع خبرنگاران افزود: امروز شاهد افتتاح بیش از 3 هزار و 500 متر تونل در شهر تهران هستیم.

وی گفت: این تونل از بعد ایمنی و فنی و هم از بعد زیبایی یکی از بهترین تونل‌ها محسوب می شود.

قالیباف افزود: ساخت این تونل بدون همت کارگران، تکنسین‌ها و مهندسان و جامعه مهندسی ایران اسلامی امکان پذیر نبود که با روحیه نشات گرفته از کار جهادی دوران دفاع مقدس به این موضوع پرداختند.

شهردار تهران افزود: در بحث ایمنی تونل دسترسی های هر 500 متر بین تونل شمالی و جنوبی برقرار است و هر 200متر دسترسی خروجی اضطراری برای افراد فراهم شده است.

قالیباف گفت: همه سامانه‌های روشنایی، آتش نشانی و کنترل ترافیکی در این تونل بسیار دقیق و هوشمند تامین شده است.

قالیباف  با بیان این مطلب که با پیش‌بینی‌های لازم در مورد کیفیت هوا آلودگی هوا در این تونل نخواهیم داشت، افزود: مطمئن هستم در این تونل رانندگی با استاندارد کامل انجام می شود.

قالیباف گفت: به دلیل آنکه پل صدر درحال ساخت است و بزرگراه های نیایش و کردستان به بزرگراه شهیدصدر متصل خواهد شد، شاید نتوانیم فعلا از همه ظرفیت های این تونل استفاده کنیم.

وی افزود: تشخیص این موضوع با عزیزان در حوزه راهنمایی و رانندگی است که زمان‌ها را براین اساس تنظیم کنند.

شهردار تهران گفت: هم اکنون تردد خودروها روزی 4 ساعت تنظیم می شود و هر میزان ساخت پل پیشرفت داشته باشد و فضا باز شود، ظرفیت استفاده از تونل را بیشتر خواهد کرد.

قالیباف افزود: تونل برای استفاده شبانه روزی آماده است و مشکلی از جهت بهره برداری ندارد اما تدبیر ترافیکی هم باید اعمال شود.

13 رجب افتتاح بزرگراه امام علی (ع)

وی در باره زمان افتتاح بزرگراه امام علی(ع) هم گفت: همکارانی که در ساخت این بزرگراه تلاش می کنند، قول داده اند در روز 13 رجب، روز ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) این بزرگراه به طور رسمی افتتاح شود و شاید هم زودتر بهره برداری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها