بارسا؛ تیمی که به مسی وابسته است

آن روزها هم لیونل مسی یکی از ارکان اصلی موفقیت‌های تیم آبی و اناری‌پوش شهر کاتالان بود، اما بارسا، بدون مسی هم تیمی با برنامه بود. در توانایی‌های لیونل مسی به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال شکی نیست، اما چیزی که بارسا را از دیگر تیم‌ها متمایز می‌کرد، همان تیکی تاکای معروف آنها بود.
کد خبر: ۵۵۵۴۶۲
بارسا؛ تیمی که به مسی وابسته است

اما آیا اکنون که دو سال از رفتن پپ می‌گذرد و این تیم طی این مدت بین «ویلانووا» و «رورا»، دست به دست شده، باز هم بارسا از همان مکتب پیروی می‌کند؟! قطعا دیگر نمی‌توان با همان قاطعیت گذشته به این پرسش پاسخ داد.

بارسا حالا بیش از آن‌که به تیکی تاکای خود متکی باشد به ستاره‌ای وابسته است که حتی اسمش هم می‌تواند تن مدافعان حریف را به لرزه دربیاورد.

این واقعیت را همه آنهایی که بازی برگشت بارسا و پاری سن ژرمن را دیدند، باور کردند.مسی به تشخیص پزشکان و برای سلامتی خود نباید در این بازی به میدان می‌رفت، اما ویلانووا که می‌دید تیمش در نیوکمپ زور بردن حریف فرانسوی را ندارد مجبور شد ریسک مصدومیت طولانی مدت ستاره آرژانتینی تیمش را بخرد، اما اجازه ندهد بارسای پرمدعا در حضور 80 هزار تماشاگر کاتالان از گردونه لیگ قهرمانان اروپا حذف شود.

دستور تعویض مسی درست یک دقیقه پس از آن‌که پاری سن ژرمن گل برتری را وارد دروازه بارسا کرد، صادر شد و طولی نکشید که این آرژانتینی با وجود ترس از تشدید مصدومیت خود در دقیقه 60 جایگزین سسک فابرگاس شد. درست از همین لحظه روند حرکتی تیم بارسا همچون جو حاکم بر ورزشگاه تغییر کرد.

مسی هرچند در 30 دقیقه پایانی بازی با تیم فرانسوی آن جادوگر همیشگی نبود، اما پاس ارزشمندش به دیوید ویا کافی بود تا بارسا در دقیقه 71 به گل نجات‌بخش دست پیدا کند. در پایان آن بازی شاید بهترین واژه را جرارد پیکه درباره مسی استفاده کرد؛ این‌که او با پای مصدوم هم می‌تواند کار را تمام کند.

مدافع بارسلونا گفت: وقتی ما درباره مسی صحبت می‌کنیم، صحبت درباره بهترین بازیکن جهان است که وقتی در تیم شما باشد و کارها خوب پیش نرود شما نیاز دارید از او استفاده کنید. مسی حتی با پای آسیب‌دیده کار را تمام می‌کند و توانست بازی را تغییر دهد.این واقعیت را مردان پاری سن ژرمن بهتر درک می‌کنند. آنها می‌دانند اگر مسی در بازی برگشت نبود حالا پاری‌سن ژرمن یکی از تیم‌های نیمه نهایی بود. در این باره لئوناردوی برزیلی و مدیر ورزشی تیم پاریسی چنین گفت: با آمدن لیونل مسی به ترکیب بارسلونا،‌ همه چیز تغییر کرد و کاتالان‌ها گل خورده را جبران کرده و به مرحله بعد راه یافتند.

ما بدون آنکه به بهترین تیم دنیا ببازیم از گردونه رقابت‌ها حذف شدیم. مطمئنا اگر لیونل مسی در ترکیب تیم ما بود،‌ می‌توانستیم بارسلونا را شش بر صفر شکست دهیم! هرچند بارسایی‌ها در طول این پنج سال 14 بازی از 15 دیداری را که مسی غایب بوده برده‌اند، اما دستیاران سابق گواردیولا بهتر از هر کسی می‌دانند که بخش زیادی از این آمار مربوط به زمانی است که پپ با آن پالتوی کوتاه یا آن آستین‌های بالا زده در کنار خط طولی زمین به هدایت بارسا مشغول بود.

حالا همه باور دارند اگر بارسا در بازی مقابل پاری‌سن ژرمن مسی را نداشت، حتی در حضور تماشاگران خودی هم از پس حریف فرانسوی برنمی‌آمد. بارسا این روزها بشدت به مسی وابسته است؛ این را حتی ستاره‌های تاثیرگذاری چون آندرس اینیستا هم در پایان بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی به زبان آوردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها